عدم مدیریت صحیح فضای مجازی، آن را به بزرگترین ابزار برای به زانو درآوردن هر کشوری تبدیل می کند

امام جمعه کرمان با تاکید بر اهمیت شناخت فضای مجازی در جهاد تبیین؛ گفت: این فضا اگر درست مدیریت نشود، بزرگترین ابزار برای به زانو درآوردن هر کشوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهربابک، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(7 اسفند) در نشست « جهاد تبیین جبهه جوانان گام دوم انقلاب اسلامی» در سخنانی گفت: در تاریخ معاصر با سه پدیده مواجه هستیم که هر کدام از این سه، مختصات و مشخصات خاص خود را دارد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه از طرف کشورهای قدرتمند و  استعمارگر تلاش می شود تا این سه پدیده بر جهان تحمیل شود و نمونه ها و مصادیق فراوانی دارد؛ افزود: اولین پدیده، «استعمار کهنه» است که جغرافیای یک کشور با لشکرکشی اشغال می شود.

 

 

 

وی افزود: در این نوع پدیده، حاکم از خود کشور استعمارگر انتخاب می شود و کسی که اعتراض کند با قتل و غارت و آدمکشی و شکنجه و ... مواجه می شود که نمونه آن اشغال هندوستان توسط انگلیسی ها است.

 

 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: در «استعمار نو» اصراری به اشغال جغرافیای یک کشور نیست و همه تلاش آن است حاکمی از درون خود مردم و همشهری و هم کشوری آنها آماده می کند و ذهن حاکمان یک کشور در اشغال کشور مستعمره قرار می گیرد که نمونه آن کشور خودمان در زمان طاغوت است و غالب کشورهای به ظاهر اسلامی گرفتار این استعمار هستند.

 

 

 

وی نوع سوم استعمار را «استعمار فرانو» عنوان و بیان کرد: تولید واژگان رهبری در یک دهه اخیر برای مبارزه با همین استعمار است که ویروس آن به شدت هم خطرناک است و خیلی ها را زمینگیر می کند و در این استعمار دنبال جغرافیا و ذهن حاکمان نیستند بلکه ذهن توده های مردم و تک تک انسان ها را اشغال می کند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: وقتی چنین شد حاکمان باید تابع افکار عمومی شوند و الا مردم آنان را ساقط می کنند لذا این استعمار خیلی خطرناک است و راه مبارزه با آن جهاد تبیین است زیرا اجازه نمی دهد اندیشه و ذهن توده های مردم در اشغال بیگانگان قرار بگیرد.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین شرایط، ضوابط و لوازمی دارد و اینطور نیست هر کسی فکر کند یک جهادگر تبیین قوی است بلکه باید آموزش های لازم را دیده باشد زیرا گاه قصه آنقدر خطرناک است که امکان دارد به اسم جهاد تبیین در دامن جریانی بیفتد که خود آن به جبهه مخالف کمک می کند.

 

 

 

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یک اسم نیست بلکه عنوانی است که باید رسم آن را حاکم کنیم؛ گفت: باید جهاد تبیین به معنی واقعی کلمه یعنی آنچه در متون دینی و فرمایشات رهبری است اتفاق بیفتد تا خنثی کننده این نوع استعمار خطرناک باشد.

 

 

 

 

وی با بیان اینکه طراحی دشمنان برای به انحطاط کشاندن تمدن ها این است سراغ خانواده با محوریت مادر؛ مدرسه با محوریت معلمان و  اساتید دانشگاه و همراه کردن خواص جامعه با محوریت نخبگان بروند؛ تصریح کرد: راه حل مبارزه با این سه طرح استعمارگران، جهاد تبیین است و جایگاه این جهاد و جهاد کبیر در اسلام فوق العاده رفیع است.

 

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بیان کرد: ما اکنون در جنگ ترکیبی خطرناکی قرار گرفتیم که این جنگ هم فرهنگی و هم اقتصادی و نظامی و سیاسی و ... است؛ گاه به اسم تحلیل سیاسی اذهان خیلی ها را خراب می کنند و فضای مجازی اگر درست مدیریت نشود بزرگترین ابزار است برای اینکه کشوری را به زانو در بیاورند.

 

 

 

امام جمعه کرمان به انتشار اخبار عجیب و غریب در فضای مجازی و پذیرش دروغ از سوی افکار عمومی اشاره و بیان کرد: هر کسی وجاهتی دارد خبری از او پخش می شود تا این وجاهت از بین برود و گاهی تشخیص میدان ارزش و ضد ارزش بسیار سخت است.

 

 

 

وی در همین باره با اشاره به هجمه علیه سپاه در فضای مجازی گفت: آن که پشت ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت ایستاده و اجازه نمی دهد این ستون آسیب ببیند، سپاه است و اگر او را بزنند می دانند که می توانند ولایت را بزنند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با متذکر شدن این نکته که بررسی طرح های براندازی تمدن ها، جایگاه جهاد تبیین را مشخص می کند؛ افزود: یکی از شرایط جهادگر تبیین؛ بصیرت است و بصیر کسی است که حرف و عمل و موضع گیری او مانند امام جامعه باشد و فرمایشات ایشان را عملیاتی کند.
 

 


وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف، وسیله را توجیه نمی کند زیرا هدف مقدس، وسیله مقدس لازم دارد؛ اظهار کرد: برای رسیدن به هدف مقدس نمی توان معصیت کرد و برای همین امام علی علیه السلام به معاویه فرمود من به طرح های تو نمی توانم ورود کنم چون تو هر دروغی را می گویی که پیروز بشوی.
 

 


امام جمعه کرمان بر لزوم مراقبت نسبت به استفاده از وسیله مقدس در جهاد تبیین؛ خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین باید فضای مجازی را هم خوب شناخت و در جهاد تبیین، کسی که خود را به خواب زده نمی توان بیدار کرد.

 



وی در پایان با بیان اینکه در جهاد تبیین گاه باید با حق، اهل آن را شناخت و گاه آدم ها معیار شناخت حق هستند؛ گفت: هر گاه امر بر ما مُشتبه شد باید ببینیم مقام معظم رهبری چه می گویند.


 

کد خبر 1151852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha