محدودیت های کرونایی در گیلان ادامه دارد

عباسی با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی باید تا رسیدن به وضعیت آبی تداوم داشته باشد از خروج برخی شهرستان‌ها از رنگ قرمز و کاهش شمار متوفیان و بستری های ناشی از کرونا در روزهای اخیر خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز(شنبه،۷ اسفند) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تشریح وضعیت استان به لحاظ شرایط کرونایی گیلان و خروج برخی شهرستان‌ها از رنگ قرمز از کاهش شمار متوفیان و بستری های ناشی از کرونا در روزهای اخیر خبرداد.

 

استاندار گیلان رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در اجتماعات و نشست‌ها را یک ضرورت جهت کاهش شیوع کرونا در استان دانست و افزود: محدودیت‌های کرونایی باید تا رسیدن به وضعیت آبی تداوم داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تردد مسافران و ازدحام جمعیت یکی از کانون های شیوع کرونا است اظهارکرد: باید بیش از پیش نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به‌ویژه با توجه به فرارسیدن ایام آخر سال اهتمام داشت.

 

استاندار گیلان با تقدیر از عملکرد رسانه ملی و دیگر رسانه های جمعی در جریان مدیریت بیماری کرونا، تداوم تولیدات محتوایی در این بخش را امری مهم خواند و بیان کرد: تاثیر واکسن کرونا بر کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری، موضوعی مهم است و باید افکار عمومی نسبت به آن اقناع شود.

 

وی به اهمیت واکسیناسیون کارکنان دولت و دیگر نهادهای خدمات رسان به مردم اشاره و اظهار کرد: صیانت از جان مردم وظیفه ای خطیر است و به این سبب بدنه دولت و نهادهای وابسته در اجرای سیاست های کلان ملی باید پیشگام باشند.

 

وی ارائه راهکارهای علمی و عملی برای ارتقای سلامت روانی در دوره پساکرونا را از جمله موضوعات مهمی دانست که باید درخصوص آن تحقیق شودو  به موضوع عدم ثبت واکسیناسیون برخی افراد در سامانه واکسیناسیون اشاره و با گلایه مندی از این امر ، به دانشگاه علوم پزشکی استان دستور داد تا هفته آتی نسبت به رفع مشکل اقدام و دستگاه های نظارتی نیز بر اجرای اقدامات لازم نظارت کنند.

 

وی  بر ضرورت آمادگی دستگاه های خدمات رسان متناسب با تصمیمات ستاد ملی کرونا در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: باید از هم اکنون بسترهای لازم برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

 

کد خبر 1151860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha