یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری تزریق شد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده که بر اساس آن تاکنون ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان زیر پوشش قرار گرفته است.

«علی احمدی» در گفت ‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: همچنین ۸۱ و ۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده و ۴۰ درصد موفق به تزریق دز سوم شده‌اند.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به تاثیر واکسن در کاهش شدت بیماری و موارد مرگ و میر ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: از ۱۴ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان طی هفته گذشته ۱۳ مورد آن یا واکسن نزده و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سن بالا، دارابودن بیماری زمینه ای نظیر دیابت، فشارخون بالا و بیماری های قلبی و نزدن واکسن سه علت فوت بیماران کرونایی در استان است.

 

احمدی با بیان اینکه ۹۹ و نیم درصد پزشکان استان در نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون نوبت دوم واکسن نیز برای ۹۸ و نیم درصد و نوبت سوم برای ۷۵ درصد از پزشکان تزریق شده است.

 

وی با بیان اینکه واکسن های موجود بیش از ۸۵ درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند، اظهار داشت: در صورت ابتلای افراد واکسن زده به کرونا شدت بیماری و درصد مرگ و میر کاهش پیدا می کند.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با انتقاد از رعایت نکردن کامل پروتکل های بهداشتی در بخش حمل و نقل درون و برون شهری، افزود: دانشگاه علوم پزشکی نظارت های خود را تشدید کرده است و تاکنون در این رابطه اخطارهایی به پایانه های مسافربری داده شده است.

 

کد خبر 1151868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha