۱۹ وقف جدید در شهرستان قاین به ثبت رسید

رئیس اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ وقف جدید در قاین به ثبت رسیده است، گفت: این شهرستان نیازمند ثبت وقف های جدید با نیات تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان، امور قرآنی، مساعدت به جوانان و زوج های جوان است.

حجت الاسلم «علی رمضان پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) محسوب می شود.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه قاین در ادامه بیان کرد: تجلی روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری در قالب سنت حسنه وقف یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی است.

 

وی با اشاره موقوفات جدید شهرستان قاین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 وقف جدید در شهرستان قاین به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام رمضان پور ادامه داد: نیات موقوفاتی که در سال ۱۴۰۰ ثبت شدند مربوط به امور عام المنفعه، صرف اطعام عزاداران امام حسین (ع)، برگزاری اعیاد و جشن ها، برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه، توسعه مسجد، کمک به حوزه های علمیه، تلاوت قرآن و بازسازی عتبات عالیات بوده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین با بیان اینکه در مجموع ۷۴۲ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی در قاین وجود دارد، افزود: بیشترین نیات موقوفات در این شهرستان مربوط به تعزیه داری و اطعام عزاداران امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر است.

 

وی در پایان بیان کرد: این شهرستان نیازمند ثبت وقف های جدید با نیات تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان، امور قرآنی، مساعدت به جوانان و زوج های جوان است و امیدواریم خیرین و واقفین به این حوزه ها توجه داشته باشند.

 

 

کد خبر 1151876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha