تحویل ۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان از تحویل ۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان در مراسم تحویل ۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی طرح تولید در دیمزارهای استان کردستان اظهار کرد: 481 هزار هکتار از مزارع دیم استان کردستان در قالب گندم وجو و نخود، علوفه دیم و دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی در سال زراعی1401_1400 تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان قرار گرفته که این مقدار، قریب به 18 درصد از سطح کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

 

وی افزود: در سالجاری طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان در سطح دومیلیون و 600 هزار هکتار از اراضی دیم کشور و در 15 استان کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

 

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی گفت: یکی از برنامه‌های  طرح جهش تولید در دیمزارها، پرداخت تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۵ ساله با همکاری بانک ملی است که سهم استان کردستان، از این میزان 999 دستگاه، با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان است که با توجه به سطح شهرستان‌ها برش شهرستانی ادوات شامل، بذر کار کشت مستقیم، زیر شکن، ریک، موور، بیلر، وهد برداشت نخود و کلزا و بذر کار دانه ریز، وبویژه سم‌پاش، ادواتی هستند که  مشمول این تسهیلات قرار می‌گیرند.

 

 

وی تاکید کرد: تاکنون 568 دستگاه، با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان، از شهرستان‌های مختلف شناسایی شده و به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و به شعب بانک ملی استان و شهرستان‌ها معرفی شدند‌.

 

 

احمدی یادآور شد: طی رایزنی‌های صورت گرفته، کشاورزان متقاضی، برای تامین وثایق و آورده به شعب بانک ملی در شهرستان‌ها هدایت شدند که خوشبختانه تاکنون قریب به 93 مورد از این ادوات به کشاورزان پرداخت شده و امروز نیز طی مراسمی، ۲۰ دستگاه از این ادوات در شهرستان دهگلان  که شامل بذر کار کشت مستقیم، سم‌پاش و موور، تحویل کشاورزان داده شد با تحویل دستگاه‌ها تعداد ادوات تحویل شده به کشاورزان به ۳۳ دستگاه رسید.

کد خبر 1151883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha