با حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده مخالفم

نخعی با تاکید بر اینکه معافیت مالیات بر ارزش افزوده کماکان باید وجود داشته باشد، گفت: حذف معافیت مالیات باعث فرار سرمایه ها از مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: در همه نقاط دنیا، منطقه آزاد، مناطق ویژه، بنادر و... تسهیلاتی مانند مقررات و قوانین حاکم بر مالیات بر ارزش افزوده، عوارض گمرکی و... که جنبه حمایتی و اعتباری دارند اعمال می شود.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی که با حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده مخالف است، افزود: در کشور تعداد زیادی منطقه آزاد تجاری شکل گرفته است و نمونه آن در استان هم وجود دارد و با وجود ایرادات در برخی زمینه ها، تعدادی از نمایندگان به سمت حذف مالیات بر ارزش افزوده رفته اند.

 

وی با اشاره به این مهم که مناطق آزاد باید مکانی برای تولید و صادرات باشد اما بیشتر در زمینه واردات فعالیت دارد، گفت: سه منطقه آزاد کیش، قشم و بند چابهار کم کم و به ترتیب شکل گرفته و این مناطق شرایط صارداتی دارند و امید است دیگر مناطق هم به ترتیب وضعیت مناسب و مطلوبی را به دست آورند.

 

به گفته نخعی، ایرادات مطرح شده دلیلی بر حذف مالیات بر ارزش افزوده نیست و باید به عنوان حاکمیت، مسئول و... زیر ساخت ها در مناطق آزاد برای صادرات و ... فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت فقط تأمین آب، برق و گاز نیست، افزود: باید این مناطق علاوه بر آب، برق و گاز دارای زیرساخت های مناسب شامل سیستم حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده ای مناسب باشند.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت با بیان اینکه مناطق آزاد نیاز به حمایت دارتد، یادآور شد: الان زمان مناسبی برای تصمیم گیری و حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده نیست و حذف معافیت مالیات باعث فرار سرمایه ها از مناطق خواهد شد.

 

نخعی گریزی به شکل گیری مناطق آزاد در اطراف توسط کشورهای همسایه گریزی زد و با اشاره به این مهم که باید نظارت بر افزایش تولید و صادرات صورت گیرد، ابراز امیدواری کرد: برای جلوگیری از فرار سرمایه ها مانند گذشته شاهد معافیت مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق باشیم چرا که این مهم مانند مؤلفه ای حمایتی عمل می کند.

 

 

 

 

کد خبر 1151913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha