امام موسی کاظم (ع) از علم، دانش و آگاهی بالایی برخوردار بود

حجت‌الاسلام فتاحی گفت: علم، دانش و آگاهی امام موسی کاظم (ع) به میزانی بالا بود که در مقابل این همه ظلم و ستم، توانست با برنامه و نقشه‌های بسیار مهم، موضوع حکومت اسلامی و نظام اسلامی را تا حدی پیاده کند.

«حجت‌الاسلام مرتضی فتاحی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، به بررسی ابعاد مختلف زندگی این امام بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: با توجه به‌ اینکه امام موسی (ع) در زمان چهار خلیفه عباسی توانست در برابر ظلم، ستم و هجمه‌های آنها به راحتی و با صبر، ایستادگی و مقاومت کند، به ایشان لقب کاظم را دادند.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک افزود: علم، دانش و آگاهی باب‌الحوائج به میزانی بالا بود که در مقابل این همه ظلم و ستم، توانست با برنامه و نقشه‌های بسیار مهم، موضوع حکومت اسلامی و نظام اسلامی را تا حدی پیاده کند.

 

وی اذعان کرد: وقتی که آنها این خطر را حس کردند که امام موسی کاظم (ع) علم، تقوا، صبر و مقاومت بالایی دارد، تصمیم گرفتند ایشان را به زندان بیاندازند تا شاید با وی معامله کنند.

 

حجت‌الاسلام فتاحی با بیان اينکه شخصیت امام موسی بن جعفر (ع) قبل از زندان و در داخل زندان هیچ فرقی نمی‌کرد، همان ایستادگی جاذبه و تقوا را داشت و ادامه داد تصریح کرد: این خصوصیات بارز امام موسی (ع)، از بزرگترین خطرهای هارون‌الرشید بود.

 

وی عنوان کرد: امام هفتم شیعیان جهان به مؤمنان و مسلمانان سفارش و توصیه کرد که چهار اصل مهم مدیریت وقت و زمان در زندگی این است که انسان سعی کند در زندگی، زمان خود را به راز و نیاز با خدا، کسب روزی حلال، معاشرت با برادران، اشخاص و دوستان مورد اعتماد و لذت‌های حلال اختصاص دهد.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اندیمشک خاطر نشان کرد: این مسئله برای ما درس مهمی است که اگر علم انسان همراه با صبر و ایستادگی باشد، این علم ارزشمند است و با علم می‌توان مانند باب‌الحوائج در برابر ظالمان ستمگر ایستادگی کرد.

 

کد خبر 1151948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha