ترانزیت و سیاست منطقه‌ای دو راهبرد اصلی دولت سیزدهم است

دوستی، از آمادگی استانداری برای همکاری بین المللی و رفع موانع سرمایه گذاری خارجی در هرمزگان خبرداد و گفت: ترانزیت و سیاست منطقه‌ای دو راهبرد اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدی دوستی » در نشست با مشاور رییس جمهور و رییس شرکت ملی هلدینگ دولتی قرقیزستان، تورداکن سی دیکف سفیر قرقیزستان و هیات همراه در محل استانداری هرمزگان و در خصوص توسعه تعاملات تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری با بیان اینکه این استان با زیرساختهای بسیار قوی، دروازه ورود قرقیزستان و کشورهای آسیای مرکزی به اروپا و دیگر کشورهای آسیایی است، اظهار کرد: امنیت سرمایه گذاری در هرمزگان را تضمین می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه ترانزیت و دیپلماسی منطقه‌ای، دو راهبرد اصلی دولت سیزدهم است و شخص آقای رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای در این خصوص دارد، افزود: روند موجود و مباحثی که با هیئت محترم قرقیزستانی در حال انجام است، تلفیقی از این دو موضوع است و تلاش داریم مسیر با ثباتی را برای تامین کالاهای مورد‌نیاز قرقیزستان در بخش واردات و صادرات کالا از طریق بندرشهید رجایی فراهم کنیم.

 

استاندار هرمزگان ادامه داد: به‌دلیل اراده‌ قوی که بین دو طرف وجود دارد، اتفاقات خوبی برای توسعه تعامل تجاری و اقتصادی بین دو کشور در حال وقوع است که نمود عینی آن نشست امروز با رییس هلدینگ دولتی و مدیران زیرمجموعه این شرکت بزرگ قرقیزستانی و رایزنی در خصوص توسعه ارتباطات بندری است.

 

دوستی بیان کرد: قرقیزستان به دنبال راه‌اندازی دفاتر هلدینگ دولتی در استان هرمزگان است که می تواند مسیر جدیدی برای توسعه روابط دو کشور باشد.

 

وی اضافه کرد: آمادگی لازم برای رفع موانع سرمایه گذاری و بهره برداری از زیرساخت‌های بندرشهید رجایی وجود دارد و علاقه‌مند هستیم زودتر به نتیجه برسیم.

 

استاندار هرمزگان یکی از برنامه های دولت را توسعه ترانزیت برشمرد و گفت: در گام نخست، زمینه برای ورود هیئت سرمایه گذاری قرقیزستانی در اراضی موجود بندرشهید رجایی فراهم و در فاز بعدی اراضی پسکرانه این بندر مهم برای توسعه فعالیت‌های ترانزیتی مهیا می شود.

 

دوستی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان و برنامه هرمزگان برای دستیابی به جایگاه نخست فولاد کشور، در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با معادن سنگ آهن، کرومیت، منگنز و مس اعلام آمادگی کرد و افزود: مذاکرات فنی با هیئت قرقیزستانی در این حوزه را می توانیم هر چه زودتر شروع کنیم.

 

وی همچنین گفت: رایزنی با وزارت نفت در خصوص تأمین خوراک مورد نیاز پالایشگاه قرقیزستان انجام می شود.

 

 

 

کد خبر 1151972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha