کانون فرهنگی هنری ولایت جنوب کرمان در فهما ۱۴۰۰ شایسته تقدیر شد 

یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان که با اجرای برنامه های مختلف توانسته زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد را فراهم کند، کانون ولایت جیرفت است که در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ توانست با فعالیت در رواق سرود، عنوان شایسته تقدیر را کسب کند.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره پایگاهی برای اجتماع مردم بوده اند و در طول ۸ سال دفاع مقدس و در مبارزات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری ایفا کرده اند.

کانون های فرهنگی هنری یکی از ارکان مساجد هستند که در سال ۱۳۷۲ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پا به عرصه وجود گذاشته و در مساجد راه اندازی شدند.

یکی از اهداف کانون های مساجد فراهم کردن زمینه جذب و حضور فعال نسل جوان و نوجوان در فعالیت های فرهنگی و هنری، شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان و غنی سازی اوقات فراغت آنها است.

کانون های فرهنگی هنری مساجد می کوشند تا با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و تربیتی با جذب نوجوانان و جوانان موجب رونق مساجد شوند.

در جنوب کرمان نیز همچون سایر نقاط کشور به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مساجد راه اندازی شده اند و اکنون قریب ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای این منطقه به انجام فعالیت های مسجد محور با رویکرد جذب نسل جوان و نوجوان مشغول هستند.

یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان که با اجرای برنامه های مختلف توانسته زمینه جذب نوجوانان و جوانان به مسجد را فراهم کند، کانون ولایت مسجدالرسول جیرفت است که در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ توانست با فعالیت در رواق سرود، عنوان شایسته تقدیر را کسب کند.

بنا بر این گزارش خبرگزاری شبستان به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت های کانون فرهنگی هنری ولایت با مدیر این کانون، گفت و گو کرد.

«ایوب عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: کانون ولایت در زمینه های مختلفی فعالیت دارد اما چشمگیر ترین فعالیت آن در عرصه هنر سرود است.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت افزود: امسال در سومین رویداد ملی فهما این کانون فرهنگی هنری با حضور فعال گروه سرود شهید پایدار در رواق سرود توانست بیشترین امتیاز را کسب کند و کانون شایسته تقدیر شود.

وی بیان کرد: قطعا کسب این موفقیت نتیجه تلاش و زحمات ایمان عباس زاده مربی گروه سرود شهید پایدار و بچه های مسجدی این گروه سرود است که جای تشکر دارد.
 
عبدی نسب ابراز کرد: در کنار فعالیت های گروه سرود شهید پایدار، برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هر هفته کلاس های تربیتی با رویکرد مقابله با تهاجم فرهنگی تشکیل می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون برگزاری دوره های آموزشی تربیت فرزند ویژه مادران است که این برنامه نیز به صورت هفتگی اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های بسیار خوب کانون ولایت، داشتن کتابخانه ای مجهز به تجهیزات کتابخانه ای اعم از میز، صندلی و قفسه با قریب ۴ هزار عنوان کتاب است.

عبدی نسب اظهار کرد: یکی از برنامه های دراز مدت کانون، کتاب خوان کردن اهالی مسجد است که برای تحقق این مهم حلقه کتابخوانی تشکیل شده است و بزودی سایت کتابخانه نیز راه اندازی می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت با یادآوری این مطلب که در اجرای برنامه های کانون علایق نسل جوان و نوجوان در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اکران فیلم های پر مخاطب انقلابی یکی دیگر از برنامه های مسجد محور کانون برای جذب نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های کانون، همکاری در راه اندازی هیئت خواهران طلبه است که نشست های روشنگری و بصیرتی برای بانوان به صورت هفتگی برگزاری می شود.

عبدی نسب بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی را یکی دیگر از فعالیت های کانون برشمرد و افزود: همواره سعی کردیم ویژه برنامه های مختلفی متناسب با ایام مختلف اجرا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت ابراز کرد: علاوه بر این کانون ولایت مجری طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه در جنوب کرمان است که اجرای این طرح نیز در جذب نوجوانان و جوانان و تربیت دینی آنها نقش موثری دارد.
 

بنابراین گزارش در ادامه خبرگزاری شبستان با ایمان عباس زاده مربی گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت گفت و گو کرد.

«ایمان عباس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: گروه سرود شهید پایدار ۶ سال قبل با عضویت نوجوانان مستعد راه اندازی شده و فعالیت خود را از مسجدالرسول آغاز کرد.

مربی گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت افزود: اکنون بیش از ۱۸ عضو دارد که این تعداد عضو از طریق استعدادیابی همچنان در حال افزایش است.

وی بیان کرد: به منظور توانمندسازی بچه های گروه سرود، همواره برای آنها دوره های آموزشی همراه با تمرین برگزار می‌شود و همین امر زمینه ای شد تا امسال بتوانیم در رواق سرود فهما ۱۴۰۰ بیشترین امتیاز را کسب کرده و حائز رتبه شویم.

عباس زاده ابراز کرد: در همین راستا چندین سرود از جمله سرود های مدافعان حرم و مرد قبیله را از طریق سامانه بچه های مسجد در رواق سرود بارگزاری کرده و خوشبختانه گروه سرود شهید پایدار توانست در این رویداد ملی برای کانون ولایت افتخار آفرین شود.

مربی گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت اظهار کرد: علاوه بر کسب این موفقیت تاکنون گروه سرود شهید پایدار توانسته با حضور فعال در ۶ جشنواره مختلف کشوری، استانی و منطقه ای حائز رتبه های اول و دوم شود و در صحن های حرم مطهر رضوی نیز اجرا داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت های پیش رو، ادامه داد: قصد داریم با استفاده از ظرفیت یکی از بانوان مربی، یک گروه سرود ویژه دختران نیز راه اندازی کنیم که اکنون در مرحله استعدادیابی است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های پیش رو، برگزاری دوره های تخصصی مربیگری سرود است که در سطح جنوب کرمان اجرا می شود.

مربی گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت تصریح کرد: یکی از اهدافی که ما در راه اندازی گروه های سرود دنبال می کنیم، انجام کار فرهنگی و کشف استعدادهای نوجوانان است.

وی در خاتمه عنوان کرد: مفتخریم که گروه سرود شهید پایدار نمایندگی گروه های سرود استان را بر عهده دارد و در همین راستا چندی قبل میزبان گروه های سرود استان بودیم و برای مربیان این گروه ها، کارگاه های آموزشی برگزار کردیم.

کد خبر 1151992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha