المپیادهای قرآنی باید راه اندازی شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در کنار المپیادهای مختلفی که وجود دارد المپیادهای قرآنی هم باید راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا رضایی، یکشنبه(۸ اسفند) به اتفاق جمعی از معاونین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی؛ گفت: ضرورت امور تربیتی از بیانات امام(ره) مشخص می شود.




مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با با بیان اینکه یکی از اهداف امور تربیتی در بدو تأسیس زدودن فرهنگ طاغوت و بی هویتی از آموزش و پرورش و مبنا قراردادن امور دینی بود؛ تقدیم بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز و بیش از ۴۰ هزار شهید فرهنگی را نمونه ای از حرکت در این مسیر عنوان کرد.

 



وی در ادامه، معاونت پرورشی آموزش و پرورش را بسیار کاربردی و از اصلی ترین معاونت ها دانست و اظهار کرد: این معاونت، جایگاه خود را در مدارس پیدا کرده و باید در کنار المپیادهای مختلفی که وجود دارد المپیادهای قرآنی را هم برگزار کرد و کرمان می تواند پیشگام این مهم باشد.

 

 

رضایی اردوگاه ها و فضاهای آموزشیِ در اختیار این معاونت برای گذراندن اوقات فراغت دانش آموزی را مورد اشاره قرار داد و افزود: آموزش مهارت های سبک زندگی به دانش آموزان باید آن چیزی باشد که مورد انتظار سند تحول بنیادین است زیرا در حال حاضر پدران و مادران خوبی برای آینده در مدارس تربیت نمی کنیم.

 




وی با بیان اینکه مشاوره خانواده و دانش آموزی و تحصیلی به خوبی برای اولیا و دانش آموزان انجام می شود؛ اظهار کرد: سازمان دانش آموزی هم به عنوان بازوی آموزش و پرورش برای شکوفایی دانش آموزان فعالیت می کنند.

 

 


پیش از وی؛ حجت الاسلام سیداصغر سادات حسینی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حوزه پرورشی متشکل از چهار اداره قرآن، عترت و نماز؛ فرهنگی، هنری، اردوها و کانون ها؛ مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی و اداره فعالیت های امور دانش آموزی دانست.

 

 

وی با اشاره به اینکه تشکل های مختلفی ذیل معاونت پرورشی فعالیت می کند، افزود: عمده کار در پرورشی، داوطلبانه است و این معاونت کار تخصصی انجام می دهد و باید در آینده به دنبال احیای نقش تربیتی دبیران دیگر دروس باشیم زیرا الگوی عملی کارسازتر از گفتار است.

 

 

کد خبر 1151998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha