برگزاری برنامه (فَاسْألُوا أهْلَ الذِّكْر) با موضوع شهادت امام کاظم (ع)

برنامه (فَاسْأَلُوا أهْلَ الذِّكْر) این هفته با موضوع شهادت امام موسی بن جعفر (ع)در صحن حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)- سرداب امام کاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، برنامه (فَاسْأَلُوا أهْلَ الذِّكْر) که به شکل هفتگی از سوی واحد قرانی آستان قدس عباسی برگزار می‌شود به شهادت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) پرداخت. این برنامه بخشهای متعددی را در بر گرفت که در صحن حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)- سرداب امام کاظم (علیه السلام) و با مشارکت واحدهای بانوان در آستان قدس برگزار شد.

فاطمه سيّد عباس الموسوی، مسئول واحد یادشده در مصاحبه با شبکه الكفيل گفت: واحد ما برگزاری و اجرای بخشهای برنامه (فاسألوا أهل الذكر) که هر جمعه به صورت هفتگی برگزار می شود را ادامه می دهد که مورد استقبال بانوان زائر قرار گرفته است. همچنین به دلیل همزمانی آن با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) محور کلی آن در خصوص این مناسبت بود.

وی گفت، این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس نمایشی تحت عنوان: (صرخة في غياهب السجون) از سوی تیم واحد خطابه حسینی بانوان اجرا شد که با محوریت بخش هایی از زندگانی امام کاظم (علیه السلام) كه در زندانها سپری شد، چگونگی تبدیل آنها به محلی برای عبادت، طاعت، صبر و پیمودن مراتب کمال، اراده راسخ ایشان برای تحمل بحران ها و مسمومیت ایشان و فرو بردن خشم خود در برابر ستمکاران بود.

به گفته وی، همچنین این برنامه شامل دو جلسه سخنرانی آموزشی و نیز قرآنی درباره اهمیت روز مبعث پیامبر و نیز مسابقه‌ای با مشارکت حاضران بود.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه هنری ساده‌ای متناسب با سطح درک و سنین کودکان برگزار شد. در پایان این برنامه زیارت امام کاظم (علیه السلام) و دعای فرج امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) قرائت شد.

کد خبر 1152008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha