امور تربیتی نیازمند راهبرد، برنامه و مربیان دلسوز است

امام جمعه کرمان با بیان اینکه وضع کنونی تربیت در آموزش و پرورش رضایت بخش نیست و برای تربیت کاری نکردیم؛ گفت: امور تربیتی نیازمند راهبرد، برنامه و مربیان دلسوز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه(۸ اسفند) در دیدار مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان به مناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: این نهاد، نهادی سرنوشت ساز و مؤثر در آموزش و پرورش است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: آموزش و پرورش سه رسالت مهم دارد و زمانی بالنده می شود که به این سه با هم توجه شود هر چند به لحاظ جایگاه ممکن است در تقسیم کار در یک رتبه باشند اما به لحاظ شأن و تقدم جایگاهی با هم تفاوت دارند.

 

 

وی اظهار کرد: اول محیط مناسب برای تعلیم و تربیت است که از شاخصه های موفقیت مدیران و مطالبه مردمی هم هست؛ دوم، آموزش و فهم و درک و علم و ایجاد رقابت سالم علمی و بالا بردن فهم بچه ها است که نگاه دینی هم دارد لذا در اسم آموزش و پرورش هم آمده است.

 

 

امام جمعه کرمان سومین رسالت را پرورش عنوان و بیان کرد: بحث تربیت و حرکت دادن دانش آموزان به سمت آداب و ادب از فضای آموزشی و خود آموزش مهمتر است زیرا ثمره و نتیجه تحول در آموزش و پرورش همین تربیت است.

 


وی با اشاره به اینکه دو نگاه در پرورش در سال های نه چندان دور اتفاق افتاد؛ تصریح کرد: یکی آنکه چرا یک گروه خاص معلمان پرورشی باشند و نگاه دوم اینکه این امر{پرورشی} باید وظیفه افراد شاخصی باشد و هر دو نگاه هم استدلال هایی در ظاهر داشتند و هر یک الزاماتی داشت.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: نظریه اول آرام آرام به سمتی می رفت که تربیت سلیقه ای شود و هر معلمی که خواست انجام بدهد و هر کس هم نخواست انجام ندهد در حالی که معلم دلسوز خیلی کارها می تواند بکند‌ لذا تربیت یک امر بسیط نیست.

 

 

وی با بیان اینکه وضع کنونی تربیت در آموزش و پرورش رضایت بخش نیست و برای تربیت کاری نکردیم؛ تأکید کرد: در این زمینه سه اتفاق باید بیفتد؛ راهبرد، برنامه و کسانی که اهل پیاده کردن آن باشند که همان مربیان پرورشی هستند و بحث تربیتی نیاز به وقت، هیئت اندیشه ورز، دلسوزی و ارزیابی مناسب دارد.

کد خبر 1152010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha