بسترهای متنوعی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان وجود دارد

دوستی گفت: بسترهای متنوعی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان وجود دارد و در این راستا باید برای دستگاه‌ها، نهادها و سازمان های مختلف در استان، نقش و شرح وظایف فرهنگی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدی دوستی » در نخستین نشست شورای فرهنگی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ، عنوان کرد: باید تصویر کلان استان هرمزگان در حوزه فرهنگ ترسیم و ضمن شاخص گذاری، اهداف فرهنگی که باید به آن دست یابیم، تعیین شود.

 

وی ادامه داد: بسترهای متنوعی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان وجود دارد و در این راستا باید برای دستگاه‌ها، نهادها و سازمان های مختلف در استان، نقش و شرح وظایف فرهنگی تعریف شود.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید برای عملیاتی سازی برنامه‌های بالادستی فرهنگی موجود در هرمزگان برنامه‌ریزی شود، افزود: نیاز است روی حل چند مسئله فرهنگی مهم در هرمزگان تمرکز داشته باشیم.

 

دوستی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت رویه و انضباط بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در هرمزگان، تصریح کرد: کارگروه های مشخصی جهت عملیاتی سازی برنامه‌ها ذیل این شورا تشکیل شود.

 

وی گفت: باید با نگاه وسیع همه بخش های فرهنگی در اجرای برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرند.

 

حجت الاسلام و المسلمین « علی اکبر میرزایی »، مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه در زمینه های فرهنگی، دستگاه ها، سازمان ها و کارگروه های مختلفی در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: هدف از تشکیل این شورا، تجمیع فعالیت های فرهنگی دستگاه ها و نهادهای مختلف است تا یک مرکز تجمیع براى کارهای فرهنگی در استان هرمزگان داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: در این جلسات به طور ماهانه قرار است، دستگاه ها و فعالین فرهنگی از ظرفیت ها و تجربه های یکدیگر در انجام کارهای فرهنگی استفاده کنند.

 

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان بیان داشت: بنابر دستور استاندار هرمزگان، تمامی دستگاه های اجرایی و سازمان ها، باید یک معاون و یا مشاور در امور فرهنگی داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین کمیته نخبگان فرهنگی استان هرمزگان با هدف آسیب شناسی و ارائه راهکار در زمینه های فرهنگی تشکیل خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1152046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha