افزایش ۱۱۷۷۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۷۷۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد، به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۲۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 18 اسفند) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4474 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 341 هزار واحدی آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۱۷۷۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد، به یک میلیون و ۳۴۸  هزار و ۳۴۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۲۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۹۰۳ واحدی، به رقم ۳۳۲ هزار و ۳۷۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۲۳۵۳ واحدی، عدد ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۴۷۲ واحدی به رقم ۲۱۴ هزار و ۳۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۳۷۱ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۶۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۵۵۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۴۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۱۵۷۰ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران، شبندر، فولاد، شپنا، خودرو، شستا، وبملت به ترتیب با 884، 605، 586، 558، 324، 286، 238 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، بركت - گروه دارويي بركت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، خودرو - ايران‌ خودرو و وبملت - بانك ملت در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی کچاد، شتران، شپنا، پارسان و شبندر با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رانفور، فایرا، تنوین و فسبزوار تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غدام(خوراک‌ دام‌ پارس‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کماسه، غبشهر، قزوین  و خاهن بود. همچنین نماد معاملاتی تنوین(تامین سرمایه نوین) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای رانفور، حتوکا، تپمپی و کیمیاتک  قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۸۰ هزار و ۱۴۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 17 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۶۲۶۴ واحدی معادل ۰.۴۷ درصد، به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۴۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۴۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۴۵ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴۴ واحدی، به رقم ۳۲۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۱۶۷ واحدی، عدد ۳۴۰ هزار و ۳۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۳۰ واحدی به رقم ۲۱۲ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۴۸۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۳۷۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۱۵۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۲ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۷۷۴۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۷ هزار و ۱۳۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، وبملت، خودرو و فارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شتران، ومعادن، کاوه و فملی  تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبشهر(صنعتی‌ بهشهر) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاهن، کاوه، حپترو و ختراک بود. همچنین نماد معاملاتی سصفها(سیمان‌اصفهان‌) با ۴.۸۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وتوس، چکاوه، تنوین و دیران قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۱۶۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1152138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha