اولین موقوفه جمعیت و فرزندآوری کشور در دهه فجر به ثبت رسید

رزاقی گفت:اولین موقوفه جمعیت و فرزندآوری کشور در دهه مبارک فجر به ثبت رسید و در این خصوص به دنبال برگزاری جلساتی با مسئولان و متولیان این حوزه هستیم تا دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم بتواند به سهم خود در درمان ناباروری زوجین مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «نغمه رزاقی» در نشست با معاون امور زنان و خانواده استاندار بیان کرد: یکی از اقدامات مؤثری که در رسانه ملی صورت پذیرفت اجرای طرح غدیر و پخش آن در برنامه سمت خدا بود و معتقدیم که مشابه این طرح را می‌توان با همان کیفیت و حتی بهتر از آن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا کرد.

 

مشاور امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که باید بیش از پیش روی موضوع ازدواج و فرزندآوری به ‌هنگام و همچنین درمان به ‌موقع مشکلات ناباروری زوجین کار شود، تأکید کرد: معتقدیم که در کنار آموزش‌های پزشکی و تست‌ها و آزمایش‌های قبل از انجام عقد، باید اقدامات مناسب‌تری در بحث آموزش‌های پیش از ازدواج و همچنین انتخاب درست و ازدواج به‌هنگام صورت پذیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: اولین موقوفه جمعیت و فرزندآوری کشور در دهه مبارک فجر به ثبت رسید و در این خصوص به دنبال برگزاری جلساتی با مسئولان و متولیان این حوزه هستیم تا دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم بتواند به سهم خود در درمان ناباروری زوجین مشارکت کند.

 

رزاقی تصریح کرد: حوزه امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دنبال آن است تا تدوین و اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند بتواند گام مؤثری در بحث درمان ناباروری با مشارکت مجموعه‌های همچون استانداری و شهرداری بردارد.

 

«زهرا سوارکار» هم در این نشست آمادگی همکاری هر دو مجموعه را با مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد و گفت: در بررسی‌های صورت گرفته عمده‌ترین نیازهای مرکز درمان ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بحث تأمین میکروسکوپ میکرو اینجکشن بوده است.

 

عضو ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان رضوی افزود:هزینه نمونه آلمانی این دستگاه ۲.۵ میلیارد تومان و نمونه ژاپنی یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان با نرخ ارز فعلی بوده که در تلاش هستیم هزینه خرید این دستگاه از سوی ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) خراسان رضوی که از پیشگامان حوزه سلامت بوده و اقدامات مؤثر زیادی در این حوزه صورت داده تأمین شود.

 

وی اظهارداشت: همچنین شهرداری مشهد هم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی موضوعات ازدواج و فرزندآوری و نیز درمان ناباروری مشارکت لازم را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد تا بتواند به سهم خود در مسیر ترویج ازدواج و فرزندآوری در سنین پایین و درمان زوج‌های نابارور نقش‌آفرین باشد.

کد خبر 1152144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha