سالانه حدود ۱۴ هزار خانه باید در خراسان شمالی ساخته شود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در افق ۱۴۰۵، سالانه باید ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان ساخته شود.

«قاسم قاسمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد با بیان اینکه سالانه حدود ۱۴ هزار خانه باید در خراسان شمالی ساخته شود، اظهارداشت: نیاز به ساخت و تولید مسکن بر اساس نرخ ازدواج، خانه های تخریبی و فرسوده و نیز کمبود مسکن محاسبه و برآورد شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: کمبود مسکن در حالی است که در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سالانه 11 هزار و 693 واحد مسکونی در استان برنامه ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه اکنون شمار واحدهای مسکونی در استان از شمار خانواده ها کمتر است، گفت: در این استان بر اساس آخرین اطلاعات، 254 هزار و 747 هزار خانوار شهری و روستایی در 236 هزار و 919 واحد مسکونی سکونت دارند و به دیگر سخن اکنون شمار خانه ها، 17 هزار و 828 واحد کمتر از خانواده های مناطق شهری و روستایی استان است.

 

قاسمی با بیان اینکه 73 درصد از این کمبود مربوط به مناطق روستایی و مابقی مربوط به مناطق شهری است، افزود: تفاوت موجود میان مناطق مسکونی و شمار خانوار در مناطق شهری استان 6 هزار و 821 واحد و در روستاها 11 هزار و 307 واحد است.

 

وی درباره تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تاکنون بیش از 306 هکتار زمین دولتی با استعداد ساخت 45 هزار و 900 واحد مسکونی برای این طرح تامین شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت 48 هزار واحد در استان، نیاز چهار ساله به زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شد و مشکلی بابت تامین زمین وجود ندارد.

 

قاسمی درباره وضعیت اجرای مسکن مهر در استان گفت: ساخت حدود 26 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان برنامه ریزی شده که تاکنون 24 هزار و 226 واحد از این رقم به بهره برداری رسیده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهارداشت: هزار و 595 واحد مسکن مهر تکمیل نشده و در حال اجراست و هزار و 352 واحد قرار است به نهضت ملی مسکن تبدیل شود.

 

 

کد خبر 1152158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha