کمک ۳۸ میلیارد تومانی حامیان به ایتام استان قزوین/جشن نیکوکاری ۱۲ اسفند ماه برگزار می شود

حق گویان گفت: حامیان طی ۱۱ ماهه سال جاری ۳۸ میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین در استان قزوین کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۸ اسفند) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: امام موسی کاظم (عع) می فرماید هر کس یتیمی را سرپرست کند تا بی نیاز شود خداوند به سبب این کار بهشت را بر او واجب می گرداند، همچنان که آتش دوزخ را بر خورنده مال یتیم واجب ساخته است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در آستانه سالروز تأسیس کمیته امداد هستیم، کمیته امداد بر اساس اندیشه و تفکر دینی امام خمینی (ره) تأسیس شد تا پیام آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی بوده و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.

 

وی عنوان کرد: ان شاالله ما در این مجموعه بر اساس اندیشه های فکری امام و رهبری بتوانیم برای خانواده های نیازمند قدم های اساسی را برداریم.

 

حق گویان با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان اعلام کرد: ۳۴ هزار و ۲۴۷ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که شامل بیش از۶۰ هزار و ۹۷۱ نفر می شوند که این افراد به صورت دائمی زیرپوشش کمیته امداد هستند و به طور میانگین ۵۰ هزار نفر مراجعه کننده داریم که از خدمات موردی کمیته امداد در حوزه مسکن، جهیزیه، درمان  و غیره بهره مند می شوند.

 

وی تصریح کرد: ۹ و نیم درصد خانوارهای استان زیرپوشش کمیته امداد هستند و از لحاظ نفرات هم ۴ و هفت دهم درصد جمعیت استان را شامل می شوند و از مجموع خانوارهای زیرپوشش ۵۱ درصد خانوارها شهری و ۴۹ درصد روستایی هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: ۵۴ درصد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد استان زنان سرپرست خانوار و ۴۶ درصد سرپرست مرد هستند که ۲۴ درصد از سرپرستان مرد از کارافتاده هستند.

 

وی افزود: ۸ هزار و ۴۱۲ نفر دانش آموز و ۴۲۹ نفر دانشجو هم زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که از سرویس های امداد برخوردار می شوند.

 

حق گویان توضیح داد: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان مستمری ماهانه به حساب خانواده های زیرپوشش کمیته امداد واریز شده است، همچنین ۸ هزار و ۳۳۶ نفر فرزندان ایتام و محسنین زیرپوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۸ نفر یتیم و ۶ هزار و ۸۲۸ نفر محسنین هستند.

 

وی گفت: ۲۷ هزار و ۹۴۸ نفر حامی در سطح استان داریم که اینها ۸ هزار و ۳۳۶ یتیم و فرزندان محسنین را حمایت می کنند که حامیان طی ۱۱ ماهه سال جاری ۳۸ میلیارد تومان به این خانواده ها کمک کرده اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در استان اظهار کرد: هر سال ۲ جشن بزرگ عاطفه ها و نیکوکاری در استان برگزار می شود که جشن عاطفه ها مهر ماه و جشن نیکوکاری در آستانه عید و در روزهای پایانی سال برگزار می شود و امسال هم جشن نیکوکاری را با حضور آحاد مردم با شعار «عیدی برای همه» خواهیم داشت.

 

وی گفت:  ۱۲ اسفند ماه اولین روز جشن نیکوکاری است و به صورت نمادین در سراسر استان با استقرار ۲ هزار و ۵۵۰ پایگاه در سطح استان برگزار می شود و ۱۳ اسفند ماه هم پایگاه های  جشن نیکوکاری در در میعادگاه های نماز جمعه مستقر می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با مشارکت صدا و سیما، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش، ائمه جمعه و جماعات و به ویژه با محوریت مساجد و با همکاری دستگاه های اجرایی این جشن برگزار می شود و پیش بینی می شود۱۶ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

 

حق گویان تصریح کرد: همچنین افراد از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵  و کد مهربانی #۱*۰۲۸ * ۸۸۷۷* می توانند پرداخت ها را به صورت غیرحضوری داشته باشند که سال گذشته ۱۳میلیارد تومان کمک در جشن نیکوکاری جمع آوری شد.

 

وی یادآور شد: ما هم تلاش می کنیم تا ماحصل این کمک ها ودرآمدهای حاصل را بتوانیم به رسم امانت سریع به دست خانواده های محترم کنیم.

 

کد خبر 1152180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha