فعالیت ما در حوزه تسهیل گری و تنظیم گری امور خیر است

سیدی با بیان اینکه بدون بستر فناوری اطلاعات به نتیجه مطلوب نمی رسیم، گفت: ایده سامانه خیر ایران به منظور ارایه تمام فعالیت های امور خیر در بستر فناوری اطلاعات شکل گرفت.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر سید حسن سیدی امروز یکشنبه 8 اسفند در نشست خبری رونمایی از اطلس خیر ایران که در سالن خیام خانه اندیشمندان برگزار شد، گفت: کار ما در مرکز نیکوکاری این است که به فعالیت های نیکوکارانه خدمت کنیم. این فعالیت ها در حوزه تسهیل گری و تنظیم گری است. دسترسی به فعالیت های نیکوکارانه را هم برای نیکوکار و هم برای خیریه ها آسان می کنیم. من نیکوکار می خواهم به خیریه های برتر در یک موضوع مشخص مثلا سرپرستی ایتام کمک کنم. چطور می توانم آنها را پیدا کنم؟ کمک به این افراد برای انجام کار خیر یکی از اهداف ماست.

 

مدیر امور خیر در پژوهشکده آلا با بیان اینکه سطح بعدی کار ما تسهیل کار برای خیریه هاست، عنوان کرد: خیریه ها می خواهند کمپین تشکیل دهند و یا جذب مخاطب داشته باشند. کجا باید آموزش ببینند؟ این می شود تسهیل گری برای امر خیر. بحث تنظیم گری یکی دیگر از اهداف ماست. دولت و حاکمیت سیاست های خود را از طریق قانون اعمال می کند اما بخش غیر دولتی می تواند شکلی از هدایت گری به شکل تنظیم گری را اجرا کند از طریق دانش، ارایه اطلاعات و تحویل اطلاعات، به عنوان مثال چه بیماران و بیماری هایی وجود دارد که خیریه ها خیلی به آن ورود نیافتند و یا اینکه شاخص های بهره وری یک خیریه چیست؟ این شاخص ها را چه کسی باید تدوین کند، سازمان یا شخص. سامانه ای که وارد این حوزه شود به عنوان سازمان تنظیم گر شناخته می شود.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: امروز اگر ما خدمتی را ارایه کنیم بدون بستر فناوری اطلاعات به نتیجه مطلوب نمی رسیم. این شد که تصمیم گرفتیم همه فعالیت ها را در بستر فناوری اطلاعات ارایه کنیم و بدین ترتیب ایده سامانه خیر ایران شکل گرفت که یک بخش آن اطلس خیر ایران است که به سوالات بسیاری پاسخ می دهد؛ به عنوان مثال به سوالاتی از این دست که چند خیریه در تهران برای ایتام کار می کنند، چند خیریه در سیستان و بلوچستان برای ایتام ارایه خدمات می دهند، تعداد ایتام در تهران یا سیستان و بلوچستان چقدر است، وضعیت نیکوکاری در ایران چگونه است؟

 

سیدی خاطرنشان کرد: بخش دوم کار ارزیابی خیریه هاست، به عنوان مثال فرد نیکوکار نمی تواند همه خیریه ها را شخصا بررسی کند. نیاز دارد که قبلا خیریه ها ارزیابی شده باشند و خروجی را به او ارایه دهند. بخش سوم کار بحث مشاوره و آموزش است. بخش چهارم جذب مشارکت به خیریه ها است یعنی آسان سازی کمک به خیریه، اینکه خیریه راحت جذب مشارکت داشته باشد و بتواند کمپین تشکیل دهد و از طرفی نیکوکار نیز به راحتی بتواند به خیریه کمک کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در نهایت ما ظرفی به نام تولید محتوا داریم از جنس رسانه و چند رسانه ای که آخرین اطلاعات در حوزه خیریه ها را ارایه می دهد. بخش چند رسانه ای این است که پایگاه تحلیلی داشته باشیم و آخرین اخبار و رویدادها در حوزه خیر و خیریه ها در دسترس همگان قرار دهد و تولید محتوای آموزشی، مشاوره ای و فرهنگی داشته باشیم. محتوا می تواند به شکل های مختلف از جمله متن، صوت یا تصویر باشد.

 

 

کد خبر 1152186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha