چهارشنبه؛ شهردار رشت استیضاح می شود

با موافقت اعضای شورای شهر رشت مصوب شد جلسه استیضاح «سیدامیرحسین علوی» شهردار رشت چهارشنبه(۱۱ اسفند) برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر رشت امروز(یک‌شنبه، ۸ اسفند) در حالی در ساختمان شورا برگزار شد که قرار بود بر اساس مصوبه جلسه بیست و هشتم، استیضاح «سیدامیرحسین علوی» شهردار رشت را در دستور کار داشته باشد اما به دلیل برخی ابهامات در فرمانداری رشت که با صدور نامه‌ای به شورا ارسال شد، جلسه استیضاح امروز لغو به زمان دیگری موکول شد.

  

«محمدحسین واثق کارگرنیا» در این جلسه با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: این امام بزرگوار با تلاش‌هایشان برای احیای فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، به فرهنگ صبر و مقاومت در راه اسلام معنای کامل بخشیدند.

 

رییس شورای شهر رشت با اشاره به جلسه طرح سوال از شهردار رشت که با عدم اقناع اعضای شورا همراه بود و استیضاح شهردار مصوب شد اظهارکرد: قرار بود جلسه امروز شورا با استیضاح شهردار رشت همراه باشد اما به‌ دلیل وجود ابهامی در نامه فرمانداری رشت به شورا، استیضاح شهردار به جلسه دیگری موکول شد.

 

وی با رد برخی شایعه‌ها پیرامون ابطال و غیرقانونی بودن تصمیم شورا در استیضاح شهردار توسط فرمانداری رشت اظهار کرد: این موضوع واقعیت ندارد و فقط از سوی فرمانداری رشت یک ابهام به مصوبه شورا اعلام شده که با توجه به ابهام فرمانداری رشت درباره روال استیضاح، مدارک و مستندات به فرمانداری ارسال می‌.

 

کارگرنیا تاکید کرد: بنابراین جلسه استیضاح امروز لغو شده و پس از پاسخ جلسه تطبیق فرمانداری، جلسه استیضاح را برگزار خواهیم کرد.

 

وی با قرائت بخشی از آئین‌نامه شوراها پیرامون استیضاح شهرداران، با بیان اینکه طرح سوال از شهردار باید به صورت مکتوب به شهردار ارسال شود نه استیضاح گفت: چنانچه اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشوند مجددا طی جلسه‌ای با حضور شهردار، جلسه استیضاح برگزار و پاسخ‌های شهردار مجددا بررسی می‌شود‌.

 

کارگرنیا با بیان اینکه بر اساس قانون زمان برگزاری جلسه استیضاح در اختیار رئیس شورا است تصریح کرد: در هیچ کجای قانون به این موضوع که شورا باید در برابر عدم اقناع شدنش مستندات به فرمانداری ارائه کند اشاره نشده است.

 

وی از فرماندار رشت خواست تا در فرصت۱۰ روزه قانونی نسبت به تشکیل جلسه تطبیق و ارسال پاسخ فرمانداری به شورا اقدام کند تا در موعد قانونی، جلسه استیضاح برگزار شود.

 

* ارسال پیامک با نیت ملتهب کردن فضای استیضاح شهردار رشت

«سید شمس شفیعی» نیز در این جلسه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با اعضای شورا که فرمودند: شوراهای اسلامی گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است و تحکیم پایه‌های انقلاب در کشور با تشکیل شوراهاست گفت: خدمت به مردم با روحیه بسیجی از بایدهای وجودی شورا از نگاه رهبر معظم انقلاب است.

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت افزود: از فرماندار رشت تقاضا دارم با توجه به پاسخ‌های قانونی شورا پیرامون ابهام مطرح شده درباره استیضاح شهردار رشت، بر اساس قانون اقدام کند.

 

شفیعی حواشی ایجاد شده توسط برخی از صفحات اینستاگرامی و تعدادی از پایگاه‌های خبری را مورد اشاره قرار داد و افزود: اینها مدعی شده‌اند که اعضای استیضاح کننده شهردار رشت از سوی نهادها یا افرادی تحت فشار هستند که این موضوع واقعیت ندارد.

 

وی استیضاح را حق قانونی شورا و یکی از ابزارهای نظارتی شورا بر عملکرد شهردار دانست و ابراز امیدواری کرد با همراهی و مدیریت استاندار گیلان و فرماندار رشت از بروز التهابات با اهداف خاص جلوگیری شود و این اقدام قانونی انجام شود تا در نهایت با رای اعضای شورا در این‌باره تصمیم گیری شود.

 

گفتنی است، با موافقت اعضای شورای شهر رشت مصوب شد جلسه استیضاح «سیدامیرحسین علوی» شهردار رشت چهارشنبه(۱۱ اسفند) ساعت ۱۶ عصر برگزار شود.

 

 

کد خبر 1152215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha