ولایتمداری و مراقبت از حدود الهی یکی از مولفه ها و دروس شهدا به ما است

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه یکی از مولفه ها و دروس شهدا ولایت‌مداری و مراقبت از حدود الهی به ما است گفت: باید فکر و عمل بر محور ولایت باشد و آنهایی که همراه با ولایت تا شهادت بودند در انقلاب کم نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد» امروز (یک شنبه ۸ اسفند) در آئین ورود پیکر پاک و مطهر ۷۲ شهدای تازه تفحص شده دوران هشت سال جنگ تحمیلی که با حضور پرشور مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرهای آبادان و خرمشهر خانواده های شهدا، پیشکسوتان جبهه و جنگ کاروان های راهیان نور و مسئولین منطقه ای و استانی از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد خاک وطن شدند، با بیان اینکه شهدا به ما درس مقاومت دادند اظهار کرد: مردم عزیز بدانند در این دولت انقلابی مسئولان باید بتوانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند، همانند شهدای ما که از لحظه لحظه عمرشان استفاده کردند و شاخصه مقاومت را به ما آموختند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: شهدا به ما آموختند که در شرایط حساس جهان از تمامی لحظه‌های آن استفاده کنیم لذا آنها برای ما توانستند شاخصه ایجاد کنند و این به آن معناست که وقت برای ما طلا است.

 

وی با اشاره به سن شهدای جنگ تحمیلی تصریح کرد: ۳۶ هزار نفر از شهدای ما زیر ۳۰ سال و حدود پنج هزار نفر زیر ۱۵ سال بودند، آنها از ما سبقت گرفتند و توانستند به قله‌های رفیع شهادت برسند.

 

امام جمعه اهواز اضافه کرد: برکت خون شهدا را عامل قرار گرفتن ایران اسلامی به عنوان محور مقاومت دانست و ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که امید مستضعفان عالم شده و این اتفاق بزرگ به برکت خون این شهدا رخ داده است.

 

وی مقاومت و استقامت را دومین و سومین درس شهدا به ملت ایران خواند و ابراز کرد: شهدا به ما آموختند که تنها راه برای آنکه دشمن به خاک کشورمان طمع نکند باید خود را قوی کرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد خاطر نشان کرد: امروز استقامت در میدان نبرد و صحنه‌های گوناگون و جنگ اقتصادی و فرهنگی با دشمن است.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مولفه ها و دروس شهدا ولایت‌ مداری و مراقبت از حدود الهی است تاکید کرد: باید فکر و عمل بر محور ولایت باشد و آنهایی که همراه با ولایت تا شهادت بودند در انقلاب کم نداشتیم.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: کسانی دیگر هم همراه ولایت تا منفعت بودند اما به دنبال منافع خود هستند و معمار کبیر انقلاب را تنها گذاشتند؛ امروز آنهایی که به دنبال منافع بودند اما وقتی دیدند که منافعشان تامین نمی‌شود امام ما را تنها گذاشتند.

 

وی خطاب به همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، نیروهای مسلح اذعان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این مسیری که امام شهدا و مقام معظم رهبری و شهدای عزیز و در راس آنها امام زمان (عج) برای ما ترسیم کرده به پایان این مسیر برسانیم.

 

امام جمعه اهواز استفاده از فرصت ها را از شاخصه های مهم شهدای گرانقدر برشمرد و بیان کرد: امروز رسالت و وظایف مسئولان این است که همانند شهدا باز فرصت‌ها استفاده کرده و مانند دوی ماراتن صدمتر از اول تا پایان خط لحظه ای اجازه استراحت به خود نداده و از توانشان برای حل مشکلات مردم استفاده کنند.

 

کد خبر 1152278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha