۴۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمرارها است

رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۴۸۰ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی استان کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمرارها  قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم زارها، به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در حال اجراست.

 

 

وی با اشاره به تحویل۲۰ دستگاه  ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان، اظهار کرد: 480 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان کردستان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمرارها  قرار گرفته است که از این رقم 60 هزار هکتار آن مختص به شهرستان دهگلان است.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره‌وری و ارتقای تولید در دیم زارهاست که با هدف اجرای خدماتی مانند: بیمه و اعطای تسهیلات بانکی خرید ادوات کشاورزی بالغ بر 41 میلیاد تومان به صورت چهار درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و تسهیلات از سوی بانک ملی و هزینه آن نیز برعهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.

 

 

اسکندری بیان کرد: خوشبختانه شهرستان دهگلان جزو شهرستان‌های پیشرو در استان کرستان محسوب می‌شود که  ۲۰  دستگاه از ماشین‌ها و ادوات کشاورزی به کشاورزان شهرستان دهگلان تحویل داده شد و حدود 105 پرونده تشکیل شده که سهمیه اختصاصی کود شیمیایی نیز به این دسته از کشاورزان تعلق می‌گیرد.

 

 

وی تاکید کرد: 65 درصد از 60 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی دهگلان تحت بیمه این طرح قرار گرفتند که امیدواریم تداوم داشته باشد.

کد خبر 1152285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha