تدوین برنامه راهبردی برای صادرات یک میلیارد دلاری لازم است

افشارچی با بیان اینکه برنامه عملیاتی و راهبردی از اهمیت بالایی برای دستیابی به صادرات ۱ میلیارد دلاری برخوردار است، گفت: گوهر حرکتی استان بر اساس برنامه محوری پیش خواهد رفت .

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در شورای گفتگی دولت و بخش خصوصی با بیان این که گوهر حرکتی استان را بر اساس برنامه محوری پیش خواهیم برد، اظهار کرد: در این جلسه اشاراتی به مقدار کود و سم، کیفیت شبکه توزیع و پخش و مدل آن مطرح شد که با توجه به اینکه بخشی از تولیدات به مصرف داخلی می‌رسد و سلامت مردم نیز برای ما از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است، بهره وری و سلامت مدنظر مسولان ذیربط باشد تا استانداردی برای تولید محصولات در نظر گرفته شود تا فعالان اقتصادی و همچنین مردم دغدغه ای از این جهت نداشته باشند.

 


محسن افشارچی با بیان اینکه با بررسی ریزش شاخص های کلان اقتصادی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در سال آینده اعداد و ارقام بیانگر حرکت ما در مسیر دستیابی به هدف در جهت رشد استان زنجان باشد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی زنجان نیز در این مسیر برنامه ریزی هایی داشته تا صادرات استان به یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند که در این مسیر برنامه عملیاتی و راهبردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 


افشارچی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته به دلیل وجود نفت در کشور به اقتصاد مردمی توجه چندانی صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: در حوزه کشاورزی و صادرات بخش خصوصی می‌تواند با ایجاد اتحادیه تخصصی کشاورزی، آزمایشگاه و پایانه های صادراتی تخصصی خود را داشته باشد تا بر اساس آن بر اساس کشت سفارشی بتواند رونق صادرات در این بخش را تحقق بخشد.

 


وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی ۵۰ درصد بهره وری دیده شده که امکان تحقق آن نیز در دسترس است، خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که سرانه تولید ناخالص داخلی بالا و ضریب جینی کاهش پیدا کند.

 


استاندار زنجان در پایان با تاکید بر اینکه در بسیاری از شاخص‌ها می توان استان را توسعه داد که جای کار بسیاری نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر منسجم در کنار هم و با هدف گذاری و برنامه ریزی رو به جلو، می توان به رشد اقتصادی در نظر گرفته شده دست پیدا کرد.

کد خبر 1152301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha