مشاوره و مددکاری نقطه تماس مردم با پلیس و مصداق واقعی یار مهربان است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی نقطه تماس مردم با پلیس و مصداق واقعی یار مهربان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت لاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در نشست مشترک با فرماندهان انتظامی استان هرمزگان، طی سخنانی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی ادوار مختلفی را طی کرده تا به یک پلیس جامعه محور تبدیل شود ، بیان داشت:نیروی انتظامی قبل از انقلاب اسلامی اقتدار خود را با تحکم و زور به دست می آورد و در خدمت حکام ظالم و ستمکار بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد انقلابی یک دوره گذرا همراه با تغییر و تحول ساختاری را سپری کرد و اقتدار خود را در مشروعیت و اعتماد مردم به دست آورد.

 

وی امنیت را یک تولید اجتماعی که در نتیجه کارکرد دستگاه ها و مشارکت همه جانبه مردم حاصل می شود تعریف کرد و اظهار داشت: مردم زمانی با اقدامات و ماموریت های پلیس همکاری و مشارکت می کنند که به پلیس اعتماد داشته باشند و این اعتماد با عملکرد مثبت و خدمات مطلوب و مردم محور ایجاد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: بالاترین و بهترین روش اعتماد سازی در بین مردم از طریق مراکز مشاوره و مددکاری می باشد چون این مراکز نقطه تماس مردم با پلیس و مصداق واقعی یار مهربان مردم می باشد.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از آنجایی که مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی دارای روحیه نرم و لطیف هستند می توانند با ارتباط موثر با اقشار مختلف جامعه در کاهش آسب های اجتماعی گام بردارند و زمینه اعتماد سازی مردم به پلیس را فراهم کنند. 

 

وی امنیت ایجاده شده به صورت مکانیکی و فیزیکی و با توسل قوه قهریه را یک امنیت شکننده و مقطعی برشمرد و گفت: اگر امنیت با مشارکت خود مردم تامین شود امنیتی پایدار و زمینه ساز پیشرفت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می شود.

 

عبادی زاده در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه حاشیه نشینی در شهرها بویژه شهرستان بندرعباس گسترده شده است، مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس می بایست با انجام برآورد اجتماعی و نیاز سنجی متناسب با جرایم و آسیب ها نسبت به برگزاری کلاس های آموزش همگانی اقدام تا از بروز جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود و احساس امنیت در بین شهروندان افزایش یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه من از خدماتی که در حوزه مشاوره پلیس در کلانتری ها برای حل و فصل پرونده ها انجام می شود اطلاع دارم، گفت: اینکه پرونده های مردم را حل و فصل می کنید و نمی گذارید برود مرجع قضایی این کار ارزشمندی است و این خدمت به مردم و جامعه است لازم است بخش مشاورتان را تقویت کنید و با جذب بیشتر نیرو در این حوزه پروند های مصالحه شده را افزایش دهید.

 

 

 

 

 

کد خبر 1152370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha