نگرانی برای تامین کالاهای اساسی نیست/ اعلام نرخ میوه شب عید از ۲۰ اسفند

محمدی با بیان اینکه ۵۰۰ تن سیب و پرتغال در انبارهای گیلان ذخیره‌سازی شده است از ذخیره سایر کالاهای اساسی مردم برای دو تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: نرخ میوه شب عید از ۲۰ اسفند اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «صالح محمدی» شامگاه یکشنبه(8 اسفند) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت:‌ بر اساس قانون انتراع تمرکز وظایف تنظیم محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی محول و در همین راستا قرارگاه امنیت غذایی در ستاد وزارتخانه و سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای رصد، تامین و توزیع کالاهای اساسی تشکیل شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه به اندازه کافی کالاهای اساسی مردم برای دو تا سه ماه آینده در انبارهای ذخایر استراتژیک استان ذخیره شده است افزود: هیچگونه نگرانی برای تامین این کالاها نیست اما با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی در این خوزه وظیفه مند است تدارک لازم را برای تنظیم بازار میوه شب عید انجام دادیم.

 

محمدی از تمهیدات سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای تامین سایر کالاها شامل برنج، گوشت، مرغ، شکر و روغن خوراکی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها امر نظارت بر سهمیه بازار نیز با هم‌افزایی‌ها و همکاری‌های مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و استانداری گیلان اجرایی می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه حداقل تا سه ماه آینده گیلان کمبودی در بخش کالاهای اساسی ندارد عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای نخستین بار وظیفه دارد از تولید تا سفره مردم را تحت نظارت قرار دهد، از طرفی برای تامین میوه شب عید هم سازمان تعاون روستایی این مهم را به شکل کلان در سراسر کشور بر عهده دارد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ذخیره 500 تن سیب و پرتقال در انبارهای استان را بخشی از تمهیدات این سازمان برای شب عید اعلام کرد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، میوه سیب از آذربایجان غربی و تمامی پرتغال‌ها از باغداران گیلانی خریداری شده است همچنین قیمت میوه‌ها 20 اسفند توسط ستاد تنظیم بازار کشور اعلام می‌شود و نرخ‌ها نیز 20 درصد زیر قیمت بازار خواهد بود. 

 

محمدی با بیان اینکه اکیپ‌های پایش و نظارت سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی بسیج اصناف و اداره کل تعزیرات بازرسی‌های مستمر را انجام و با سوداگران برخورد می‌شود اضافه کرد: با توجه به اوج گیری مجدد ویروس کرونا فروش‌های هوشمند و اینترنتی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و سازمان تعاون روستایی فروشگاه اینترنتی روستالند را با قیمت‌های مصوب راه‌اندازی کرده است.

 

وی گیلان را استان تولیدکننده مرغ که نیاز چند استان مجاور از جمله تهران را تامین می‌کند دانست و با اشاره به اینکه امسال به اندازه کافی مرغ و گوشت در سردخانه‌ها موجود است ابراز داشت: هم‌اکنون 19 میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های گیلان در حال پرورش هستند که نیاز دو ماه آینده استان را به طور کامل تامین می‌کند بنابراین مردم نگران نباشند.

 

دبیر ستاد تنظیم بازار استان گیلان اقدامات این نهاد برای تنظیم بازار برنج را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: گیلان جزو 10 استان مهم کشاورزی کشور است و با توجه به وجود بیشترین سطح شالیزار در آن برای وزارت جهاد کشاورزی اهمیت بالایی دارد، از طرفی سال گذشته به دلیل گرمای شدید هوا و به علت خشکسالی شاهد کاهش تولید برنج در کشور و کاهش عملکرد 15 درصدی در گیلان بودیم.

 

محمدی از تامین برنج کافی برای پنج ماه آینده در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای پر کردن خلاء‌ها و تامین نیاز مردم به برنج وزارت جهاد کشاورزی مبادرت به ورود برنج خارجی کرد، در گیلان هم برای تثبیت شرایط بازار مجوز ورود 10 هزار تن برنج خارجی اخذ شد که در فاز اول باید چهار هزار تن وارد شود که تا امروز هزار و 200 تن آن وارد و حدود 700 تن توزیع شده است.

 

کد خبر 1152391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha