آغاز محافل کاروان قرآنی «وحدت در بعثت نبوی» در گلستان/ بیش از ۱۵ ویژه برنامه قرآنی برگزار می شود

به مناسبت ایام الله بعثت حضرت محمد (ص) و گرامیداشت هفته قرآن و عترت سلسله محافل انس با قرآن کریم تحت عنوان «کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی» در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمصطفی حسینی واعظ»، مدیر اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: ملت ایران با تاثیر از آموزه های وحدت آفرین دین مبین اسلام قیامی را به رهبری امام امت (ره) آغاز کردند و با اتحاد و همبستگی آن را به پیروزی رسانده و نظامی را بر کشور حکم فرما کردند که مفتخر به داشتن ریشه اسلامی است و به دنیا نشان دادند که اسلام دین وحدت و همدلی و مهربانی است.

 

وی با بیان اینکه وحدت، گل واژه ‏ای است که در راس برترین ‏ها قرار دارد و بسیار جذاب، دلگشا و زیباست، افزود: به مناسبت فرا رسیدن ایام الله مبعثت رسول اکرم حضرت محمد (ص) و هفته قرآن و عترت، کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی کار خود را از روز گذشته (شنبه 7 اسفند) در استان گلستان آغاز کرد.

 

حسینی واعظ ادامه داد: با توجه به دستور مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه یکی از کارهای لازم در کشور رواج جلسات تلاوت و استماع قرآنی کریم است و با هدف اُنس با قرآن کریم و ایجاد فضای قرآنی، ویژه برنامه هفته قرآن و عترت (علیهم السلام) طرح «کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی» در مناطق شیعه و سنی نشین استان گلستان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلستان بیش از 15 ویژه برنامه قرآنی را تقدیم عاشقان و شیفتگان کلام وحی خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: به یاری خداوند متعال این طرح نورانی با مشارکت نهادهای انقلابی و فرهنگی استان گلستان از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جامعه المصطفی (ص) العالمیه، مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز اسلامی گلستان، اداره کل اوقاوف و امور خیریه، اداره کل آموزش و پرورش، سپاه نینوا، صداو سیمای مرکز گلستان، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گلستان و با برنامه ریزی و اجرای جبهه فعالان قرآنی گلستان در قالب محافل پرشکوه اُنس با قرآن کریم در سراسر استان گلستان برنامه ریزی شده است.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های این طرح حضور نخبگان قرآنی جامعه المصطفی (ص) العالمیه اعم از اساتید سبک زندگی قرآنی، قاریان، حافظان، گروه های تواشیح و چهره های ممتاز قرآنی از کشورهای مختلف است.

 

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان اذعان داشت: از نکات مثبت و ویژه این طرح می توان به استفاده از ظرفیت های بومی استان از جمله قاریان و حافظان ممتاز استانی شیعه و سنی، گروه های تواشیح و مدیحه سرایی و مفسرین و اساتید سبک زندگی قرآنی ممتاز استان گلستان اشاره کرد.

 

وی در پایان افزود: اهدای جوایز نفیس به قید قرعه به حاضرین در محافل و پذیرایی از دیگر برنامه های «کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی» در سراسر استان گلستان است.

 

 

 

کد خبر 1152401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha