راهیابی «جام حذفی» به بیست و یکمین جشنواره سراسری تئاتر پسامهر

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از راهیابی نمایش «جام حذفی» به بیست و یکمین جشنواره سراسری تئاتر پسامهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «سید علی زمزم» با بیان این خبر، عنوان کرد: هیات داوران انتخاب جشنواره، متشکل از «سعیدرضاخوش شانس، افشین زارعی و سیدمهدی فرجامی» پس از بازبینی ۷۵ فیلم تئاتر صحنه ایی ۱۱ اثر را به بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره سراسری  تئاتر پسامهر معرفی کردند.

 

به گفته وی نمایش «جام حذفی» کاری از هنرمندان شهرستان طبس و به نویسندگی میثم صدرا و علی حمیدیان فر نیز در بین این آثار قرار گرفت.

 

زمزم با اشاره به این که مراسم افتتاحیه جشنواره در روز شانزدهم و مراسم اختتامیه در روز ۱۹ اسفند ماه برگزار می شود، ادامه داد: نمایش های برگزیده در طی این ۴ روز به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است، نمایش «جام حذفی»، کار برگزیده‌ پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر استان و اثر معرفی‌شده به جشنواره‌ی تئاتر فجر ۱۴۰۰ است که توانست عناوینی چون رتبه‌ی دوم کارگردانی، رتبه‌ی دوم نمایشنامه‌نویسی، رتبه‌ی اول طراحی صحنه، رتبه‌ی دوم بهترین بازیگر مرد، رتبه‌های دوم و سوم بهترین بازیگر زن و بهترین طراحی پوستر و بروشور را در این دوره از جشنواره کسب کند.

 

در این نمایش که به صورت گروهی آماده‌ اجراشده، رؤیا رمضان پور، مرتضی عابدیان، محمدصادق خطیبی، محمد نخعی، مینا آجری، فاطمه باقری، سجاد جنتیان طبسی مقدم و سید علی حجتیان به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

 

نمایش «جام حذفی» روایت یک خانواده است که در موقعیت خاصی در یک بعدازظهر در حال دیدن دربی فوتبال بین پرسپولیس و استقلال هستند و شب قرار بر حضور خواستگار برای دختر خانواده هست. در این موقعیت حساس کل‌کل فوتبالی بین دو پسر خانواده بالا می‌گیرد و شاهد تأثیر این اتفاق به‌ظاهر ساده در آشکار شدن شکاف‌های درون خانواده هستیم.

 

 

 

 

کد خبر 1152444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha