۳۰ وکیل پایه یک، خدمات مشاوره رایگان به محرومان ارائه می دهند

رییس کانون وکلای خراسان شمالی گفت: همزمان با سالروز استقلال این کانون، ۳۰ نفر از وکلای پایه یک استان به محرومان و نیازمندان خدمات مشاوره رایگان ارائه می دهند.

«رضا نوروزیان جشن آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: وظیفه کانون وکلا در قانون به جز تربیت وکیل، خدمات دیگر از جمله ارائه خدمات عام المنفعه و ارائه خدمات مشاوره ای به مددجویان نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی است.

 

رییس کانون وکلای خراسان شمالی افزود: در این هفته همزمان با سالروز تشکل این کانون به زندان هم خدمات مشاوره رایگان ارائه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: البته اعضای این کانون در طول سال خدمات رایگان به اقشار مختلف ارائه می دهند و تلاش داریم تا مشکلات مددجویان نهادهای حمایتی و نیز زندانیان و خانواده های آنان کاهش یابد.

 

وی گفت: آشنایی مردم با حقوق خود یک اقدام پیشگیرانه در زمینه بروز مشکلات حقوقی و پرونده هاست، اگر مردم را با حقوق خود آشنا کنیم شاهد رعایت قانون و کاهش مشکلات خواهیم بود.

 

نوروزیان جشن آبادی، با تاکید بر اینکه فرهنگ مراجعه به وکیل باید در جامعه نهادینه شود، گفت: این امر نهادینه نشده است، مردم باید از حقوق خود آگاه باشند تا از بروز مشکلات در زمینه های مختلف حقوقی پیشگیری شود.

 

رییس کانون وکلای خراسان شمالی بیان کرد: در این زمینه باید از ظرفیت‌های مختلف برای اطلاع رسانی استفاده شود.

 

اکنون ۲۵۰ وکیل پایه عضو کانون در حال فعالیت هستند.

 

 

کد خبر 1152457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha