کانون‌های فرهنگی هنری مسجد بهترین مرجع برای برنامه ریزی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی است

غلامی، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مسجد بهترین مرجع برای برنامه ریزی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی و همچنین تشویق و ترغیب نسل جوان و نوجوان به مساجد است .

پروین غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سال ۷۱ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور مقابله با شبیخون فرهنگی تاسیس شد.

 

 

مسئول کانون ایمان گیلانغرب با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج در جذب جوانان به مسجد کمک کنند افزود: برای تشویق نوجوانان و جوانان به ادای فرایض دینی و حضور در مساجد باید برنامه‌های جذاب فرهنگی و مذهبی با رویکرد جدید ارائه شود.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن در جامعه و اعمال برخی محدودیت ها از سوی ستاد مقابله با کرونا جوانان اعضای کانون ها ساکت ننشستند و همواره در تمامی برنامه ها حضور فعال داشتند.

 

 

غلامی تصریح کرد: برگزاري مسابقه نقاشي به مناسبت شهادت سردارقاسم سليماني دربين دانش آموزان درمدرسه خليج فارس،  برگزاري جشنواره غذا دربين دانش آموزان عضوکانون ، سپاه پوش شدن مسجد و برپایی حجله عزا  بمناسبت ايام فاطميه و سالروز شهادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)،  برپایی نمايشگاهي از نقاشي هاي اعضاي خردسال و دبستاني کانون  بمناسبت ایام فاطمیه، همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر، تابلو اعلانات کانون با درج اطلاعات و تصاويري از نهضت تاريخي حضرت امام خميني(ره) و ملت ايران ،نواختن زنگ انقلاب با حضور اعضاي کانون ايمان در مدرسه خليج فارس ،به مناسبت ايام الله دهه فجر، به منظور تبيين اهداف نهضت اسلامي ملت ايران،برگزاری مسابقه روزنامه ديواري بين دانش آموزان مدرسه خليج فارس،غبار روبی مزار شهدا، دیدار و سرکشی از خانواده شهدای انقلاب و تجلیل از برندگان مسابقات فرهنگی هنری در کانون از شاخص ترین برنامه های این کانون است.
 

 

مسئول کانون ایمان گیلانغرب اظهار کرد: مراکز فرهنگی و کانون های مساجد بستر ایجاد ارتباط بین مسجد، روحانیون و جوانان است که باید از این بستر استفاده شود.

 

 

وی گفت: جوانان  و اعضای کانون در حال آماده شدن برای برپایی برنامه های متنوع در روز ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند. 

 

کد خبر 1152471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha