عشایر در احیای سبک زندگی ایرانی-اسلامی نفش موثری دارند

فرخ زاده گفت: عشایر در احیای سبک زندگی ایرانی-اسلامی نفش موثری دارند و برای رونق تولید و عرضه انواع محصولات فرهنگی عشایری باید چاره اندیشی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (دوشنبه 9 اسفند) در جلسه هم اندیشی با نمایندگان عشایر استان فارس گفت: لازم است در حوزه محصولات عشایری، کارگروه رفع موانع تولید ایجاد شود و با هم افزایی بین فعالان عشایر و دستگاه های اجرایی گام های موثری برای حفظ و رونق آداب و رسوم، خدمات و محصولات عشایری استان برداریم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ادامه داد: عشایر در احیای سبک زندگی ایرانی-اسلامی نفش موثری دارند و برای رونق تولید و عرضه انواع محصولات فرهنگی عشایری باید چاره اندیشی کرد.

وی اضافه کرد: 6 درصد پروژه های شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص رونق تولید عشایر است و ایجاد مرکز اقامتی و دهکده گردشگری عشایر در شیراز، ساخت موزه و مستندسازی از آداب و رسوم عشایر، ایجاد کارگروه های تخصصی ذیل شورای اصلی عشایر و ... در اولویت قرار دارد.

فرخ زاده تاکید کرد: برگزاری انواع رویدادها و جشنواره های بازی های محلی و بومی و تفریحات سالم به ویژه در بافت تاریخی شیراز علاوه بر رونق دهی به بافت های تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، احیای فرهنگ اصیل ایرانی و ترویج سبک زندگی ایرانی را در پی دارد.

وی با اشاره به تبدیل تعاونی های کوچک و ایجاد شرکت سهامی عام در تمام حوزه های مربوط به عشایر بیان کرد: این اقدامات در حوزه صادرات، واردات، بومگردی و صنایع دستی، ایجاد روستاهای هدف گردشگری، عمومی کردن گردشگری برای تمام اقشار و ... اثربخش خواهد بود.

کد خبر 1152474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha