گروه های سرود «احلی من العسل» و «عقیق» خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه برتر شدند

اثر «مالک میدان» با اجرای گروه احلی من العسل و نصر بشرویه رتبه دوم و اثر «عهد ما» گروه سرود عقیق شهرستان بیرجند رتبه پنجم دومین جشنواره ملی «رفیق خوشبخت ما» را کسب کردند.

«مجید نصری» مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: فراخوان شرکت در دومین جشنواره ملی «رفیق خوشبخت ما» از ابتدای آبان ماه با هدف بزرگداشت و یاد و خاطره شهید سلیمانی منتشر شد و تا 13 دی مهلت ارسال آثار بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: سرود باعث خلق اندیشه بوده و انگیزه، عزم و پیوستگی ایجاد می کند و در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس نقش سرود موثر بوده است. 

 

وی با بیان اینکه در دومین جشنواره ملی «رفیق خوشبخت ما» 2 اثر از خراسان جنوبی توانستند رتبه برتر کسب کنند، گفت: اثر «مالک میدان» با اجرای گروه احلی من العسل و نصر بشرویه رتبه دوم این جشنواره را توانستند به دست آورند.

 

نصری ادامه داد: گروه سرود عقیق شهرستان بیرجند هم با اثر «عهد ما» توانست در این جشنواره رتبه پنجم را کسب کند و این سرودها تولید واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان جنوبی هستند.

 

مسئول واحد موسیقی و سرود حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان گفت: سال گذشته نیز در اولین جشنواره «رفیق خوشبخت ما» گروه سرود مصباح بیرجند نیز موفق به کسب رتبه سوم در بخش سرود با اثر «به وقت شام» شد.

 

 

کد خبر 1152495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha