جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) در کانون های مساجد قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام رمضانی گفت: به مناسبت ۲۷ ماه رجب سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام مراسم جشن در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می شود.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: عید مبعث یکی از اعیاد مهم و نماد وحدت مسلمانان است و در چنین روزی برای نخستین بار آیات الهی بر رسول اکرم (ص) نازل شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: به مناسبت این عید بزرگ برنامه های متعددی در کانون های مساجد استان قزوین تدارک دیده شده که برگزاری مراسم جشن، توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از جمله این برنامه ها است.

 

وی با اشاره به ضرورت تبیین سیره و روش زندگی پیامبر گرامی اسلام تصریح کرد: رسول اکرم (ص) الگویی کامل برای بشریت در تمامی ابعاد زندگی هستند و باید از سیره و روش زندگی ایشان در زندگی بهره گیریم.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: اخلاق نیکو از برترین صفات انسانی است که پیامبر (ص) در اخلاق الگو و نمونه بوده و در فرمایشی از حضرت علی (ع) آمده است «پیغمبر سخی ترین مردم از نظر انفاق، شجاع ترین مردم، راستگوترین مردم، وفا کننده ترین آنان به وعده، نرمترین آنها از نظر خوی و بزرگوارترین آنها از نظر برخورد بود، هر کس در ابتدا او را می دید، ابهتش او را می گرفت و کسی که با او برخورد داشت و او را می شناخت به او عشق می ورزید.»

 

وی تأکید کرد: امروز جامعه ما بیش از هر چیزی نیازمند اخلاق محمدی است و رفتار پیامبر (ص) باید به عنوان الگوی عملی در زندگی مورد توجه همگان قرار گیرد و هر یک از ما به عنوان یک مسلمان باید تلاش کنیم تا در زندگی از سیره نبی مکرم اسلام الگو بگیریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه ای فعال در مساجد که بیشتر با اقشار جوان و نوجوان در ارتباط هستند در ترویج اخلاق محمدی بسیار می توانند اثرگذار باشند و مناسبت هایی مانند مبعث فرصتی برای ترویج این مهم است.

 

کد خبر 1152500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha