استخدام درست واژه ها در حوزه ایثار و شهادت می تواند زمینه ساز معرفی این فرهنگ به نسل جوان باشد

سردار ملکی استخدام درست واژه ها در حوزه ایثار و شهادت را مهم دانست و گفت:ترسیم درست واژه ها در نگارش شعر و داستان به درستی می تواند نسل های آینده را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،سردار «عبدالله ملکی»امروز(۹اسفند) در  آئین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» که در سالن همایش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد،  اظهار کرد: تعداد ۶۰۰اثر از ۲۱۰شاعر استان به دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره شعر و مقاومت «اشک انار» ارسال شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران ضمن قدرانی از شاعران و نویسندگانی که به این جشنواره ها ارسال آثار داشتند، از اهالی حوزه شعر و داستان به عنوان اهالی شهر عشق،معنویت، طراوت ، پویایی و بالندگی یاد کرد و گفت: عشق افرادی که در حوزه ایثار و شهادت شعر می سرایند و داستان می نویسند خدامحوری است.

 

وی با بیان اینکه اهالی شعر و قلم در حوزه ایثار و شهادت بازبان دل سخن می گویند، افزود: همه انسان ها این قوت را ندارند و باید قدردان این نعمت ذاتی باشید.

 

سردار ملکی استخدام درست واژه ها در حوزه ایثار و شهادت را مهم دانست و گفت:ترسیم درست واژه ها در نگارش شعر و داستان به درستی می تواند نسل های آینده را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کند.

 

وی با بیان اینکه شعرا و نویسندگان حوزه ایثار و شهادت برای رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم جانانه ایثار کردند قلم می زنند که امنیت و آسایش امروز را مرهون آنها هستیم، و این شایسته تحسین و تقدیر است، افزود: فعالیت در این حوزه بندگی، ذکر و عبادت محسوب می شود.

 

سردار ملکی با بیان اینکه  امسال ۶۰۰ اثر از ۲۱۰ شاعر به دبیرخانه جشنواره شعر اشک انار ارسال شده استف گفت: تجلیل از ۳۰برگزیده دو جشنواره به همراه رونمایی از ۶۰عنوان کتاب دفاع مقدس از مهمترین بخش این مراسم می باشد.

 

وی همچنین  تعداد آثار رسیده به دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره داستان کوتاه «یوسف» را ۱۷۵اثر اعلام کرد و افزود: این تعداد اثر از ۱۰۰نویسنده استانی به دبیرخانه ارسال شده است.

 

سردار ملکی خاطرنشان کرد: از 18 برگزیده بخش شعر شامل ۱۲برگزیده در بخش فارسی و بخش‌های مختلف و ۶ برگزیده شعر طبری تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

وی اضافه کرد: همچنین تقدیر از ۱۲برگزیده داستان کوتاه «یوسف» یکی از آئین اختتامیه جشنواره های اشک انار و یوسف است.

کد خبر 1152545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha