مراکز نیکوکاری امداد مسجدمحور هستند

رییس کمیته امداد امام خمینی گفت: مراکز نیکوکاری مسجدمحور هستند و این مراکز توسط هیئت امنای مساجد اداره می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در نشست خبری که امروز نهم اسفند ماه برگزار شد، گفت: برای افزایش مستمری مددجویان در سال آینده پیشنهاداتی را به مجلس شورای اسلامی داده ایم اما به تصویب نرسیده است و در کمیسیون تلفیق 22 درصد افزایش به تصویب رسیده است اما ما انتظار داریم با توجه به شرایط اقتصادی نمایندگان مجلس عنایت ویژه ای داشته باشند.

 

او با اشاره به راه اندازی مراکز نیکوکاری گفت: مراکز نیکوکاری مسجدمحور هستند و توسط هیئت امنای مساجد اداره می شوند و هر جا مردم ورود پیدا کرده اند با موفقیت روبرو بوده ایم و کمک های مردمی زیادی داشته ایم.

 

بختیاری درباره کمک های خیرین و نیکوکاران نیز بیان کرد: خیرین در مناسبت های مختلف همچون ماه محرم و صفر، ماه رمضان و جشن عاطفه ها کمک های زیادی می کنند و ما امیدواریم تا سال آینده یتیمی بدون حامی نداشته باشیم.

 

رییس کمیته امداد درباره تسهیلات به کارفرمایان گفت: کمیته امداد به هر کارآفرینی که برای مددجویان اشتغالزایی کند، وام قرض الحسنه می دهد؛ برای نمونه یک کارفرما 50 نفر مددجویان را به کار گیرد، پنج میلیارد تومان وام قرض الحسنه خواهد گرفت.

 

او همچنین به برگزاری جشن نیکوکاری از دوازدهم اسفند ماه اشاره کرد و گفت: این جشن به مدت یک هفته برگزار می شود.

 

در ادامه همچنین، جعفر صباغیان، معاون حقوقی و مجلس کمیته امداد گفت: در مجموعه کمیته امداد تعداد 17 برنامه و 120 نوع خدمات همچون مسکن، اشتغال، درمان و بهداشت به مددجویان ارایه می شود

 

او افزود: حفظ کرامت انسانی مهمترین ماموریت ما در کمیته امداد است، از این رو اطلاعات مددجویان به صورت سامانه ای ثبت می شود و آنها برای ادامه فعالیت خود در محل حاضر می شود.  

 

کد خبر 1152577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha