تشدید گشت‌های نظارت و بازرسی در آستانه توزیع کالاهای اساسی شب عید

نقدی با تاکید بر تشدید تعداد گشت‌های نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در آستانه توزیع کالاهای اساسی شب عید گفت: طرح ویژه سازمان صمت گیلان از ۱۵ اسفند امسال شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد.

«مهدی نقدی» تمهیدات سازمان صنعت، معدن و تجارت در اجرای طرح‌های نظارتی با هدف مبارزه با تخلفات در بازار شب عید را تشریح کرد و به خبرنگار شبستان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در این راستا با ستاد تنظیم بازار و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات، جهاد کشاورزی و اصناف اقدام مشترک انجام می‌دهد.

 
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اینکه طبق قانون انتزاع کلیه امورات مربوط به کاشت، داشت، برداشت، توزیع و نظارت محصولات کشاورزی به جهاد کشاورزی محول شده است عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار استان گیلان مکلف کرده که همه دستگاه‌های نظارتی برای تنظیم بازار کالاهای اساسی شب عید همکاری متقابل داشته باشند.
 
نقدی از تشدید تعداد گشت‌های نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در آستانه توزیع کالاهای اساسی شب عید و از 15 اسفند امسال خبر داد و تصریح کرد: این طرح تا 15 فروردین 1401 ادامه دارد و روی توزیع کالاهایی مانند آجیل، میوه، پوشاک، قنادی‌ها، مرغ، گوشت، ترمینال‌های مسافربری، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، هتل‌های بین راهی و نانوایی‌ها به شکل ویژه نظارت و سرکشی می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه به جهت همراهی قاضی تعزیرات با اکیپ‌های نظارت و بازرسی سازمان صمت، در صورت مشاهده هرگونه تخلف فورا تشکیل پرونده داده می‌شود افزود: علاوه بر گشت‌های نظارت و بازرسی، سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ایام پایانی سال رسیدگی به تخلفات را به فوریت انجام می‌دهد.
 
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مشارکت مردم برای کنترل بازار شب عید و مقابله با سوداگری را بسیار مؤثر خواند و یادآور شد: مردم با مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی در بازار می‌توانند با شماره تلفن 124 سازمان صمت و تعزیرات حکومتی گیلان ارتباط برقرار کرده و موارد را جهت رسیدگی اطلاع‌رسانی کنند.
 
نقدی آثار و تبعات اجرای طرح درج قیمت تولید بر روی کالاها از مبدأ را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد: واقعی کردن قیمت‌ها، شفاف کردن قیمت کالا، حذف دلالان و واسطه‌گران، ایجاد رقابت در فروش بین واحدهای تولیدی و حفظ حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از جمله تبعات مثبت اجرای این طرح محسوب می‌شود.
 
کد خبر 1152597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha