متاسفانه قانون مدیریت شهری در خصوص بافت تاریخی در مجلس مانده است

محیی الدینی با اشاره به اهمیت ساماندهی بافت تاریخی گفت: متاسفانه قانون مدیریت شهری در خصوص بافت تاریخی در مجلس مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، ابوالقاسم محیی الدینی شهردار یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در ابتدای ورود به شهرداری سعی کردیم پروژه های نیمه تمام را دنبال کنیم وپروژه های مهم را نیز اجرایی کنیم.

وی افزود: در ایام دهه فجر 66 پروژه را بهره برداری کردیم و بخشی از پروژه ها را نیز در 1401 و 1402 به بهره برداری می رسانیم.

شهردار یزد بیان کرد: فرهنگسرای غدیر، کارخانه ورمی کمپوست، زیرگذرهای شهری، زمین های ورزشی مناطق از جمله پروژه هایی است که دنبال شده است و امیدواریم بتوانیم آنها را مورد بهره برداری قرار دهیم.

محیی الدینی ادامه داد: جداسازی کامل آب شرب شهری از غیر شرب با حدود 150 میلیارد دیگر اعتبار از جمله اولویت های ما بود که در سال آینده نیز این پروژه و خرید چاهای غیر قابل شرب و آسفالت سطح شهر یزد به طور ویژه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ما در بافت تاریخی تنها شهرداری متولی نیستیم و متاسفانه قانون مدیریت شهری در مجلس مانده است که جوکار و قالیباف در حال پیگیری هستند و اگر این قانون مصوب شود به نفع مردم خواهد بود.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: ما به طور جدی وارد بافت تاریخی شده ایم و سعی کرده ایم با مشارکت مردمی در جهت اداره آن اقدامات را انجام دهیم.

محیی الدینی گفت: ما در بحث خیرین و وقف شهری نیز گام هایی برداشته ایم و سعی داریم بسیاری از مشکلات را با مشارکت مردم انجام دهیم.

وی افزود: حدود 30 طرح نیمه کاره کوچک و بزرگ داریم که برخی تا 1401 و برخی نیز تا 1402 به بهره برداری می رسد.

کد خبر 1152598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha