تلاش توام با معنویت زمینه ساز عمران و آبادانی است/ حفظ منابع طبیعی سرمایه گذاری برای آینده است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه آبخیز داری، آب و خاک سرمایه گذاری برای آینده کشور است، گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی برای فرهنگ سازی در راستای توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۹ اسفند) در دیدار مدیرکل و کارکنان منابع طبیعی استان به مناسبت هفته منابع طبیعی، با تبریک ایام نیمه شعبان،  اظهار کرد:  پیامبر اکرم(ص) ۱۳ سال در مکه برای ترویج دین مبین اسلام تلاش کرد و استقامت و مقاومت آن حضرت و  اصحاب، موجب نشر دین مبین اسلام شد.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه صبر و ایستادگی در هرجایی که باشد پیروزی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت، افزود: سنت الهی است که صبر منتج به پیروزی می شود، اگر  در نظام اسلامی هم می خواهیم بر مشکلات پیروزی شویم باید تلاش کرد و در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمنان مقاومت کرد.

 

 وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آغازی بر حکومت جهانی حضرت امام زمان عصر(عج) است، ابراز کرد: مردم ایران اسلامی پیشگامان زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) هستند و بایستی شرایطی فراهم کرد که فرهنگ مهدویت در بین آحاد جامعه تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به ما دستور داده است که زمین را آباد کنیم، ابراز کرد: امروز در بحث اقتصاد، متناسب به نیازی که در کشور داریم از ظرفیت هایی که خداوند در حوزه منابع طبیعی در اختیار ما قرار داده است باید استفاده کنیم.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امروز باید به مباحث محیط زیست و آب و خاک نگاه و توجه ویژه ای شود، گفت: سرمایه گذاری در حوزه آبخیز داری، آب و خاک سرمایه گذاری برای آینده کشور است، منابع آب زیرزمینی باید درست مدیریت شود که در غیر این صورت با کاهش منابع آبی و مشکلات زیست محیطی و انسانی مواجه خواهیم شد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  ابراز کرد: استفاده از روان آبهایی که در استان وجود دارد، فرصت فوق العادی برای توسعه استان به شمار می رود، هفته منابع طبیعی فرصتی برای فرهنگ سازی در راستای توجه به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه کاشت درخت و نهال در اسلام همواره مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: جنگل های ما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله آفت ها و خشکسالی با آسیب های جدی مواجه شده است و باید تلاش کرد که با درختکاری جایگزین مناسبی برای بافت از بین رفته جنگل های استان ایجاد کرد.

 

امام جمعه ایلام ابراز کرد: اینکه مجموعه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی درحوزه جنگل کاری و درخت کاری پای کار باشند،  اقدام خوبی است و همکاران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی می تواند در فرهنگ سازی و کاشت نهال و آبخیز داری زمینه ساز حرکت چشم گیری در استان باشند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه عمران و آبادی نیازمند تلاش است، گفت: معنویت نیز باید در کنار این تلاش باشد و یکی از عوملی که موجب افزایش رزق و روزی می شود استغفار است که پیوند معنوی با خدا به وجود می آید.

 

وی بیان کرد: انسان هر زمانی که تمام تلاش خود را به کار گیرد و معنویت در کنار آن باشد زمین هم برکات خود را به انسان عرضه می کند، افزود: باید تلاش بیشتری کنیم که تهدید خشکسالی متناسب با شرایط تبدیل به فرصت شود.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: متاسفانه  خانه باغ هایی در مناطق دیم ایجاد می شود که آب مورد نیاز آن از طریق آب شرب تامین می شود که  این موضوع هم باید مورد توجه مسئولان و  هم مردم قرار گیرد، برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم محدودیت های با وجود خشکسالی های اخیر وجود دارد و مسئولان باید این مورد را قانونمند کنند  و برخورد قانونی با این موضوع شود.

 

 

کد خبر 1152618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha