تقویت تاب آوری دانش آموزان در حوادث با طرح دادرس/ بیش از ۷ هزار دانش آموز گلستانی آموزش دیدند

میقانی از اجرای طرح دادرس در ۲۶ مدرسه استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، «فرهاد میقانی» گفت: با هدف افزایش تاب آوری دانش آموزان در برابر حوادث و بلایا و گسترش فرهنگ بشردوستی و با بهره مندی از ظرفیت آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر در قالب طرح دادرس با ارائه آموزش های خود امدادی و دگر امدادی به دانش آموزان، آنها را برای روزهای سخت آماده می کند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این طرح که برای دانش آموزان پایه هشتم در نظر گرفته شده است، 7 هزار و 800 دانش آموز در 260 مدرسه استان مهارتهای مربوط به کمکهای اولیه از قبیل پناهگیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، حمل مصوم، اطفای حریق و چادر زنی فرا گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان یکی از آسیب پذیر ترین افراد جامعه هستند، خاطرنشان کرد: آموزش های دهمین دوره از طرح دادرس در 12 شهرستان با در نظر گرفتن شرایط  شیوع کرونا به دو شیوه مجازی و حضوری در حال برگزاری است. همچین در پایان دوره ها دادرسان هلال احمر در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری، با آموخته های خود در قالب المپیاد آماده به رقابت می پردازند.

 

کد خبر 1152620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha