تاکنون ۶۲۰ پایان نامه در حوزه امام رضا(ع) شناسایی و جمع آوری شده اند

کریم دادایان، گفت: برگزاری این جشنواره ها یک جریان سازی را در حوزه کارهای فرهنگی، علمی و پژوهشی مرتبط با امام رضا(ع) بوجود آورده و تاکنون ۶۲۰ پایان نامه در حوزه امام رضا(ع) در کشور انجام شده که شناسایی و جمع آوری شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،  امروز ۹ اسفند مراسم اختتامیه همایش ملی علمی پژوهشی «سیمای امام رضا(ع) در ادبیات کودک و نوجوان»  در کرمانشاه برگزار شد، علیرضا کریم دادیان گفت: در حوزه پژوهشی سه استان از جمله کرمانشاه میزبانی جشنواره های رضوی را برعهده داشتند،و  با توجه به اینکه برگزاری چنین جشنواره هایی کار سختی است و نیاز به هماهنگی با دستگاه های ذیربط و دانشگاه ها دارد.

 

 

معاون پژوهشی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا مشکلاتی سر راه برگزاری جشنواره رضوی قرار گرفت که باعث شد بسیاری از جشنواره ها به شکل حضوری برگزار نشود.

 

 

وی با اشاره به راه اندازی«بانک جامع اطلاعات رضوی» تصریح کرد: تاکنون کارهای زیادی برای امام رضا(ع) در حوزه های مختلف شده که بصورت پراکنده مانده اند، بنابراین با راه اندازی این بانک جامع اطلاعاتی به دنبال جمع آوری آنها در یک جا هستیم.

 

 

کریم دادیان تصریح کرد: تاکنون ۹ سال پیاپی «فصلنامه های علمی پژوهشی فرهنگ رضوی»  را منتشر کردیم  و اخیرا هم فصلنامه ۳۶ منتشر شده و برای فصلنامه جدید تا کنون۲۵۰مقاله علمی پژوهشی جمع آوری کرده ایمکه احتمالا بهار سال آینده  منتشر می شود. 

 

 

معاون پژوهشی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: طی دو سه سال اخیر برنامه حمایت مالی و معنوی از پایان نامه هایی که در حوزه امام رضا(ع) هستند را در دستور کار قرار داده ایم و از اساتید هم می خواهیم که دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری را به سمت چنین پایان نامه هایی سوق دهند.

 

کد خبر 1152625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha