ساخت سریال «ققنوس» با موضوع شهید «عباس دوران» توسط صدا و سیمای فارس

سهرابی گفت: ساخت سریال «ققنوس» که در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای زندگی شهید «دوران» از کودکی تا شهادت را به تصویر می کشد به زودی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید تقی سهرابی»، امروز (دوشنبه 9 اسفند) در مراسم ویدئوکنفرانسی که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای امضای تفاهم نامه نگارش فیلم نامه سریال زندگی نامه سرلشگر خلبان شهید «عباس دوران» برگزار شد، گفت: ساخت سریال «ققنوس» با موضوع زندگی سرلشکر خلبان شهید «عباس دوران» به زودی آغاز می شود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: سریال « ققنوس» در 26 قسمت 45 دقیقه ای زندگی شهید «دوران» از کودکی تا شهادت را به تصویر می کشد.

وی اعلام کرد: تولید این سریال در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد و با همکاری صدا و سیما، استانداری فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارتش جمهوری اسلامی ایران تولید و پخش خواهد شد.

سهرابی ادامه داد: این سریال توسط یک گروه حرفه ای در شهرهای شیراز، بوشهر، همدان، تهران و خارج از کشور تصویربرداری خواهد شد و حدود 2 سال آینده دیگر از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخ خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت سریال «زندگینامه حضرت احمد ابن موسی (ع)» نیز گفت: پس از سریال «ققنوس»، مشغول ساخت این سریال خواهیم شد.

سهرابی اعلام کرد: صدا و سیمای مرکز فارس تاکنون زندگینامه 50 شهید گلگون کفن فارس را نیز در قالب مستند تهیه و تولید کرده که 12 مستند به شهدای مدافع حرم و سایر آنها به شهدای دوران دفاع مقدس اختصاص دارد.

خاطر نشان می شود، در این مراسم ویدئوکنفرانسی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برگزار شد، تفاهم نامه نگارش فیلم نامه سریال زندگی نامه سرلشگر خلبان شهید «عباس دوران» به امضای مدیرکل صدا و سیمای فارس و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس رسید.

کد خبر 1152667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha