قرآن کریم سر فصل جهاد تبیین/ تحولات قرآنی منشاء خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی است

حجت الاسلام علی اکبری گفت: امید داریم تحولات قرآنی در گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی با قدرت ادامه پیدا کند.

به گزارش  خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره مسابقات بین المللی نابینایان جهان اسلام و هفتمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام همزمان با شب با سعادت مبعث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه جمعی از قاریان حافظان و اصحاب قرآن کریم در سالن  اندیشه حوزه هنری   سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

 بنابراین گزارش، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران وی با اشاره به جایگاه شب عید مبعث و عظمت آن در دین اسلام گفت:  شب عید مبعث یکی از بابرکت ترین و بزرگترین شب‌های سال است که باید به همه تبریک عرض کنیم.

 

 وی افزود: از لیله القدر تا مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم و از زمانی که نور قرآن بر قلب ایشان نازل شد تا روز مبعث مامور به ارائه هدیه ویژه حق‌تعالی شدند که این فاصله رسول اکرم را بی‌قرار ساخت چرا که قلب مطهر ایشان مملو از نور قرآن کریم شده بود و عطش جامعه مبتلا به تاریکی ها ایشان را اندوهگین می کرد تا هر چه سریعتر اجازه داده شود  نور قرآن را به جامعه برساند.

 

حجت الاسلام علی اکبری عنوان کرد: پیامبر منتظر فرصتی بود تا بشریت را از کوثر قرآن کریم متنعم کند لذا در مبعث عظیم‌الشأن رسول اکرم صلی الله علیه وآله و سلم دو اتفاق بزرگ رخ داد که در تعبیر قرآن کریم مشاهده می کنید؛قرآن کریم می فرماید ای مردم قطعاً این قرآن آمده تا موعظه و شفاهی برای قلوب شما و هدایت و رحمتی برای مومنان باشد.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد:  این قرآن شادی برای امت می آورد و اکنون وقت شادی شماست که قرآن به شما رسیده است نوران قلب و جان و زندگی شما را روشن خواهد کرد در جای دیگر قرآن کریم می فرماید اگر برای دلهای بیمار و اندیشه‌های تاریک شفا آمد طبیب آن نیز در کنار این قرآن کریم وجود دارد که همان وجود پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است.پیامبری که از خود مومنان بر خودشان برای هدایت حریص تر است. امشب هم برای پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و هم برای امت و بشریت شب سرور و شادمانی است .

 

حجت ‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: قرآن به انسانها دسترسی می‌دهد تا از روز نخست تا روز نهایی به اذن الهی از اخباری که اطلاع نداشتن مطلع شوند چگونه ممکن بود ما از رضای الهی برخوردار شویم بدون آنکه قرآن کریم وجود داشته باشد.از این روست که به عظمتش به مبعث پی خواهیم برد و شبی که طلوع رحمت الهی است عزیزترین چیز نزد ما قرآن کریم است چرا که این کتاب الهی دست لطف و رحمت خداوند برای ماست که باید به فضل خدا شاکرانه به سراغ قرآن برویم.

 

  وی افزود: زیست با قرآن از دل آن زیست و ادب قرآنی متجلی می شود انسان باید بداند که هدایت جویی از قرآن کریم آدابی دارد و خداوند متعال راه بهره مندی از هدایت کتاب خود را معرفی کرده و از یک سو اگر انسان می خواهد از هدایت قرآن بهره مند شود باید همه ظرفیت‌های علمی و فکری خود را به کار بگیرد و باید با همه قلب به محضر قرآن کریم به این دل را باید از اسارت هوای نفس و شیاطین آزاد کرد تا الطاف حق را دریافت کنند وقتی از هدایت قرآن بهره مند می شویم که در جستجوی رضای الهی باشیم و قرآن راه رضایت خداوند را معرفی میکند.

 

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد:  کلید فتح همه آفاق سعادت و خوشبختی تقواست تقوا یعنی تنظیم ابعاد زندگی با نقشه الهی.بر همین اساس نسبت هدایت قرآن در شب و سحر نسبت عجیب و ویژه ای است اگر می‌خواهید از کوثر قرآن بنوشید باید شب و سحر را دریابید امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه همام در وصف متقین می فرماید آنان با آیه آیه قرآن کریم شب و سحر را سپری می کنند و در آن سکوت و خلوت آرامش جان انسان مومن آماده شنیدن صدای الهی می شود.

 

 وی خاطرنشان کرد: امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نمونه مستظهر به قران کنیم با انقلاب اسلامی و انقلاب قرآنی تحولی عظیم در جهان اسلام ایجاد کرد به‌گونه‌ای که کتاب انقلاب ما قرآن کریم شد قرآن یکی از طرف فصل‌های مهم جهان تبیین است که تمام تحولات آن به برکت خون شهدا و امام راحل در عمر انقلاب اسلامی ایران متجلی شد امید داریم تحولات قرآنی در گام دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی با قدرت ادامه پیدا کند.

گزارش از رضا قصری زاده 

کد خبر 1152691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha