هزار واحد مسکن ویژه محرومان در خراسان جنوبی احداث می‌شود

فتاح با اشاره به کلنگ زنی احداث ۶۵۰ واحد مسکن محرومان غیر مددجو در خراسان جنوبی، گفت: بیش از هزار واحد مسکونی در این استان برای محرومان با همکاری بنیاد مستضعفان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید پرویز فتاح» شامگاه(9 اسفند) در بدو ورود به خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دو سال قبل شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انتخاب شد و امروز بعد از دو سال، گزارشات خوبی به مارسیده است اما فردا نیز این پروژه از نزدیک بررسی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برداشت بنده این است که اقدامات خوبی در درمیان صورت گرفته است و اقدامات برای سال ۱۴۰۰ بهتر و در سطح بالاتری خواهد بود، گفت: سرمایه‌گذاری اقتصادی و اجتماعی، فرهنگی و اشتغال خوبی در شهرستان درمیان در حال انجام است.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه قرار بود در این سفر معاون اجرایی رئیس جمهور نیز همراه ما باشد، اما برنامه کاری به همراه رئیس جمهور برایشان پیش آمد، گفت: آقای مرتضوی در دو سال و نیم گذشته که مسئول سازمان املاک بنیاد مستضعفان بودند به خراسان‌جنوبی سفر کرده‌اند و پیگیری در مورد گره‌گشایی از املاک مردم این استان شده‌است و این موضوع ادامه خواهد داشت.

 

فتاح با اشاره به اینکه هر مطلبی از استان خراسان جنوبی در مورد املاک آمده‌است هیئت‌امنای بنیاد به نفع استان تصمیم گیری کرده‌است که این‌موضوع را محضر رهبر معظم انقلاب گزارش کردیم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه ای نسبت به خراسان جنوبی دارد.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان قول داده بود که از فروش املاک بنیاد در استان که هر چه حاصل شد، در خود استان صرف پروژه های خراسان جنوبی شود، گفت: با اطمینان می گویم که چند برابر عواید حاصل از فروش املاک بنیاد در خراسان جنوبی، در استان هزینه‌شده است و این ادامه خواهد داشت.

 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه هر موضوعی که نیاز استان باشد و بتوانیم گره‌گشای کنیم دریغ نخواهیم کرد، افزود: طی این سفر تصمیمات خوبی برای خراسان جنوبی در خود استان گرفته خواهد شد.

 

فتاح در خصوص نیروگاه برق قاین هم گفت: نیروگاه قاین در سفر سال 84به خراسان جنوبی خودمان دنبال کردیم و ساخته شده است و بعد بنده نبودم و بنیاد مدعی شده که آنجا سهم داریم و قوه قضائیه هم رای قطعی به نفع بنیاد مستضعفان داده است.

 

وی افزود: اگر مسئولان استان پیگیری کنند تا این رای قطعی شود، بنیاد مستضعفان سهم وزارت نیرو را هم خواهد خرید و نیروگاه به طور کامل به بنیاد می رسد و آنجا را توسعه خواهیم داد و این بزرگترین سرمایه گذاری در خراسان جنوبی خواهد بود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان اظهارداشت: این نیروگاه یک صنعت زیرساختی است که با خود صنایع دیگر را به همراه دارد.

 

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان یک سری طرح های کشاورزی در خراسان جنوبی دارد که در حال انجام است، گفت: آنها را هم توسعه خواهیم داد تا بیشتر شود.

 

وی افزود: بنیاد مستضعفان در موضوع کرونا نیز اقدامات خوبی انجام داده است،

 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه فردا کنگ احداث 20 هزار واحد مسکونی محرومان کشور در شهرستان درمیان به زمین زده می شود، گفت: این افراد کسانی هستند که تحت پوشش هیچ دستگاه حمایتی نیستند، بنیاد مستضعفان قبلا برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی جداگانه منزل احداث کرده است.

 

فتاح با اشاره به اینکه از این 20 هزار واحد 650 واحد سهم خراسان جنوبی است، گفت: مجموعه با سهمیه بهزیستی و کمیته امداد، بیش از هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی برای محرومان با همکاری بنیاد مستضعفان احداث می شود.

 

 

کد خبر 1152733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha