با حرکت در مسیر انتظار فرج برای  رسیدن به«مقام محمود» تلاش کنیم

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم عمل به قرآن به عنوان یادگار مانای رسول خدا(ص) و حرکت درمسیر انتظار فرج تاکید کرد وگفت: همت انسان باید به اندازه‌ای زیاد باشد که بر مقام محمود که نزد خداوند است برسد و همنشین اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) بشود.

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید مبعث، اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم پیامبر اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) ۲بعثت داشت.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به آیه ۱۶۴سوره آل عمران«لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَي الْمُؤْمِنينَ إِذْ بَعَثَ فيهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي‏ ضَلالٍ مُبينٍ»، افزود: رسول خدا مبعوث شده تا بشر را هدایت و تزکیه کند.

 

وی با بیان اینکه رسول مهربانی ها بعثت معنوی با هدف ارتقای حضرت محمد(ص)داشت، گفت:در آیه۷۹سوره اسرا خداوند متعال، پیامبرش را وعده می دهد که اگر شب زنده داری کنی به مقام محمود دست می یابی: «وَ مِنَ اللَّیلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسى‏ أَنْ یبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً ؛ ای رسول ما پاسی از شب را به بیداری و شب زنده داری بگذار که این تهجد و نماز شب از خصائص تو است، امید است که پروردگارت تو را به مقام محمود مبعوث گرداند.»

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: خداوند در این آیه به رسول خدا (ص) می فرمایند«شب تهجد و عبادت داشته باشد برای اینکه خدا می خواهد شما را به مقام محمودی مبعوث کند.پیامبراکرم(ص) برای رسیدن به این مقام محمود مبعوث شده است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بعث اول در اختیار ما نیست، ادامه داد: ما نیز می توانیم با تهجد و عبادت های شبانه، استغفار، سجده های سحرگاهی و... در مراحل نازل تری به مقاماتی معنوی نظیر مبعث محمود برسیم.

 

وی برلزوم الگوگیری از رسول خدا(ص) و تبعیت از قرآن یادگار گرانسنگ حضرت محمد(ص) و اهل بیت (علیهم السلام) تاکید کرد و گفت: باید از دین اسلام که بهترین دین است پیروی کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید برحفظ حرمت ائمه معصومین(ع) به عنوان بهترین انسان ها و حرکت در مسیر انتظار فرج، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نمونه ای از حرکت در مسیر انتظار فرج است.باید در خط شهداباشیم و خط استکبار ستیزی را پیش ببریم.

 

 

کد خبر 1152746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha