مراسم بزرگداشت سلطان الواعظین شیرازی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت سلطان الواعظین شیرازی، نویسنده کتاب شب‌های پیشاور، در سومین نشست بیدارگران در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام سعید روستا آزاد، دبیر نشست تخصصی بیدارگران، با اشاره به اینکه در این همایش از نرم افزار آثار سلطان الواعظین شیرازی در قالب ۸ اثر و ۱۲ جلد در زمینه کلام، و عقاید اسلامی رونمایی می‌شود، گفت: همچنین کتاب شب‌های پیشاور در زمینه مناظرات ایشان در پاکستان با شخصیت‌های مختلف است که در ۳ جلد رونمایی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ سال از رحلت ایشان می‌گذرد، افزود: مهمترین ویژگی ایشان این است که با تلاش، دلسوزی و تاکید بر مبانی اصیل شیعه در طول حیات خود از حریم ولایت دفاع کرد.

 

دبیر این نشست با اشاره به اینکه سلطان الواعظین شیرازی در طول حیات خود ۳۰ عنوان اثر از خود بر جای گذاشته است، گفت: به دنبال این هستیم با همکاری موسسات علمی مختلف این آثار را جمع آوری و به جامعه علمی و حوزوی معرفی کنیم.

 

آیت الله سبحانی در پیامی به این نشست، با اشاره به اینکه دانش کلام و عقاید از محوری‌ترین دانش‌ها در حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود، گفت: ضرورت پرداختن به این دانش پر ارج در دنیای امروز بیشتر شده است که سلطان الواعظین شیرازی در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشت.

 

این مرجع تقلید در این پیام گفت: سلطان الواعظین شیرازی در روزگار ما با گسترش ارتباطات و افزایش مراودات با پیروان ادیان و مذاهب دیگر برای تبیین مکتب اهل بیت (ع) و زدودن شبهات تلاش‌های زیادی را انجام داد.

 

آیت الله سبحانی در بخشی دیگر از این پیام به مهارت و توانایی فوق العاده ایشان در فن مناظره اشاره کرد و افزود: سلطان الواعظین شیرازی ضمن اشتغال و تسلط بر فن خطابه و منبر توانسته بود با مطالعه، بحث و تحقیق در مباحث کلامی و اعتقادی مهارت و توانایی فوق العاده‌ای در مناظره و خطابه پیدا کند.

 

وی در این پیام به نقش و اهمیت مناظرات ایشان در پیشاور پاکستان اشاره کرد و گفت: کتاب شب‌های پیشاور ایشان در بردارنده مناظرات ایشان است که در کشور پاکستان به دلیل تاثیر گذاری به چاپ‌های متعدد رسیده است.

 

آیت الله سبحانی افزود: این مرد غیور و ولایتمدار کوتاهی در امر ولایت را بر نمی‌تافت و همواره تلاش داشت با بیان احادیث، سیره و تاریخ پیشوایان جامعه را در این زمینه قوی نگه دارد.

کد خبر 1152760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha