بعثت پیامبر (ص) دریایی از نورانیت و تعالی بشریت/ احیای کرامت انسانی از برکات بعثت تبی مکرم اسلام بود

آخوند خوجملی گفت: بعثت پیامبر (ص) یک بعثت معمولی و بعثت یک شخص نبود بلکه دریایی از نورانیت و تعالی انسان ها و بشریت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آخوند «ابوبکر خوجملی» امروز (سه شنبه 10 اسفند) در گردهمایی علمای شیعه و سنی استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس با تبریک عید مبعث گفت: بعثت پیامبر یک بعثت معمولی و بعثت یک شخص نبود بلکه دریایی از نورانیت و تعالی انسان ها و بشریت بود.

 

امام جمعه اهل سنت نگین شهر و دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت با بیان اینکه در وهله اول بعثت پیامبر(ص) همانا بعثت نورانیت در اوج ظلمات و جاهلیت بود، افزود: خداوند متعال با فرستادن نبی مکرم اسلام ما را از ظلم و شرک به سمت ایمان و یکتا پرستی آورد.

 

وی ادامه داد: شیعه و سنی استان در سایه کلمه توحید با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی می کنند.

 

آخوند خوجملی گفت: یکی دیگر از برکات دیگر بعثت پیامبر وحدت و همدلی بود، مسلمانان همچون یک پیکر و شخص هستند و آن حس همدردی و یگانگی نسبت به برادران دینی وجود دارد.

 

وی، یکی از دیگر از برکات بعثت نبی مکرم اسلام را احیای کرامت انسانی عنوان کرد و افزود: حضرت رسول اکرم(ص) در همه کارها و تصمیمات اصحاب و مردم را دخالت می داددند و با مشورت آنها عمل می کردند.

 

امام جمعه اهل سنت نگین شهر خاطرنشان کرد: ما در نظامی زندگی می کنیم که هم وحدت و همدلی جزو آرمان های رهبر انقلاب و مقام معظم هبری است.

 

 

کد خبر 1152850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha