هوشمندسازی فرآیندهای ثبتی مورد توجه جدی است

بابایی گفت: هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرایندها به طور جدی تعقیب می شود و ممکن است در آینده نزدیک تعدادی از نیروهای موجود در واحدهای ثبتی را مازاد تلقی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حسن بابایی» امروز در نشست همزمان با نخبگان جوان و بسیجی واحدهای ثبتی استان و روسای واحدهای ثبتی که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در اقصی نقاط کشور تلاش جهادی شروع شده و در 100 روز گذشته، 30 میلیون هکتار زمین، ثبت کاداستری شده است و بر همین اساس در آینده نزدیک جشن کاداستر برگزار می کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تمجید از عملکرد آذربایجان شرقی در ثبت کاداستری اراضی گفت: این استان در بحث کاداستر خوب می درخشد که این درخشش در سایه تلاش شبانه روزی  مدیران واحدهای ثبتی استان است. می توان آذربایجان شرقی را پیشگام و پیشرو استان های کشور در بحث کاداستر کرد که لازمه آن استمرار همکاری مدیران واحدهای ثبتی استان است. 

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در کنار استان فارس بیشترین واحد ثبتی را  دارند، افزود: آذربایجان شرقی استان پراهمیتی است و انتظار داریم مدیران واحدهای ثبتی فعالانه وارد عمل شوند  که یکی از مصادیق ورود فعالنه، ارتباط گیری گسترده و موثر با رئیس دادگستری و دادستان های عمومی و انقلاب شهرستان هاست، چراکه ارتباط های قوی، نتیجه بخش است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به هدفگذاری قوه قضائیه در نیل به "تحول و تعالی" گفت: بنده نیز از زمانی که در سازمان مسئولیت گرفته ام، تحقق تحول و تعالی در سازمان ثبت اسناد و املاک را در دستور کار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه بحث کاداستر یکی از دغدغه های مهم مدیریت سازمان ثبت اسناد و املاک در دوره تحول و تعالی است، افزود: یکی از مولفه های مدیران دوره جدید سازمان، سخت‌کوشی، با پشتکار بودن، خستگی ناپذیری و عملکرد جهادی است.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برابر قانون باید تکلیف کاداستر در 2 سال قبل تمام می شد، افزود: انتظار می رود مدیران واحدهای ثبتی در اقدامی جهادی در تعیین تکلیف سریع این قانون نقش آفرینی کنند.

بابایی با بیان اینکه صدور اسناد کاداستری عرصه های ملی تقریبا به اتمام رسیده است، گفت: دغدغه اصلی ما کاداستر اراضی کشاورزی است که اولین گام در جهت تحقق شایسته این مهم، فرهنگسازی و ترغیب کشاورزان و درندگان اراضی کشاورزی به مشارکت در اجرای کاداستر کشاورزی است. 

وی گفت: در همین رابطه، شهرهای سلطانیه و خدابنده در استان زنجان پایلوت شده اند و چند رزمایش با هدف فرهنگسازی در باب ترغیب مردم به مشارکت در برنامه کاداستر کشاورزی انجام شده است. البته بدون اقدام فرهنگی موفقیتی در کاداستر کشاورزی حاصل نخواهد شد و باید استفاده از ظرفیت دهیاران، اعضای شوراها اسلامی روستاها و شهرها و ائمه جمعه در دستور کار باشد.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود توحه به حوزه فناوری های نوین را یکی از رویکردهای دوره جدید مدیریت عالی سازمان ثبت اسناد و املاک خواند و  گفت: هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرایندها به طور جدی تعقیب می شود و ممکن است در آینده نزدیک تعدادی از نیروهای موجود در واحدهای ثبتی را مازاد تلقی کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: بهبود سطح معیشت و رفاه پرسنل این سازمان هم مورد توجه است و در همین چارچوب تا 2 هفته آینده پرداختی های جدیدی به کارکنان صورت خواهد گرفت.

بابایی، اهمیت دادن مدیران واحدهای ثبتی به مقوله رضایتمندی مراجعان در مراجعه به واحدهای تابعه قوه قضائیه را یک ضرورت توصیف و اظهار کرد: رضایتمندی مراجعان، در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، محور اساسی حرکت این قوه است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در همین راستا لازم است در همه واحدهای ثبتی، میز خدمت ایجاد شود. استقرار میز خدمت در تمام واحدهای ثبتی تهران عملیاتی شده و جالب اینجاست که یکی از معاونان، مسئول میز خدمت واحدها شده است که می تواند الگوی سایر استان ها باشد.

وی همچنبن از مدیران واحدهای ثبتی خواست بازرسی ها را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و نظارت های خود را تقویت کنند و با بیان این که جوانان، آینده ثبتی را می سازند، خطاب به نخبگان جوان و بسیجی حاضر در جلسه گفت: همه ما رفتنی هستیم و شما باید کارها را خوب یاد بگیرید. 

کد خبر 1152926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha