حمایت جهادی از تولیدکنندگان، لازمه رشد اقتصاد کشور است

عضو هیئت علمی دانشگاه قم، گفت: حمایت جهادی از تولیدکنندگان و رفع موانع فراروی تولید، لازمه رشد اقتصاد کشور در سال های پیش رو است.

دکتر محمدزمان رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که مسئولان باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، رویکرد جهادی داشته باشند، گفت: اگر این حمایت به معنای واقعی کلمه صورت گرفته و از سو موانع و مشکلات فراروی تولید مرتفع شود، قطعاً اقتصاد کشور رشد قابل توجهی در سال های پیش رو خواهد داشت.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم، گفت: حمایت جهادی از تولیدکنندگان و رفع موانع فراروی تولید، لازمه رشد اقتصاد کشور در سال های پیش رو است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه قم افزود: یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان اقتصادی کشور در حال حاضر باید کمک به حل مشکلات معیشتی مردم به خصوص اقشار کم بضاعت جامعه باشد، چرا که در سال های اخیر متأسفانه تورم فزاینده باعث دشواری های بسیاری برای اعضای جامعه شده است.


عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین گفت: یکی از مشکلات اقتصاد ما این است که بهره وری در آن به خصوص در بخش دولتی پایین است و حال آن که برای رشد اقتصادی مطلوب باید راندمان کاری و بهره وری ساختاری ارتقا پیدا کند.

 

وی بیان داشت: از سوی دیگر رویکرد دلالی و سفته بازی در اقتصاد به ما ضربه زده است و حال آن که موتور محرکه اقتصاد یک کشور بخش تولید آن است و لذا مسئولان و دولتمردان باید متناسب با اسناد بالادستی نظام در عرصه اقتصاد و همچنین تأکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به حمایت همه جانبه از تولید و تولیدکننده بپردازند و زمینه رونق صادرات و نیز مقابله با واردات بی رویه را فراهم کنند.

کد خبر 1152955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha