باید با گفتمان دشمن شناسی به موضوع جهاد تبیین ورود کرد

به گفته حجت الاسلام درودی، باید با روش گفتمان شناسی ، گفتمان سازی و گفتمان دشمن شناسی در موضوع جهاد تبیین ورود کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه وآموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در روزهای اخیر موضوع جهاد تبیین است که یکی از محتوای ما در این زمینه بیانیه گام دوم است .

 

حجت الاسلام درودی تصریح کرد: با روش گفتمان شناسی ، گفتمان سازی و گفتمان دشمن شناسی باید به این موضوع ورود پیدا کنیم .

 

وی با اشاره به فرمایش رهبری که فرموده هر تلاشی جهاد نیست، ادامه داد: تلاش ما همراه با رصد دشمن باشد و  ما در حالت کلی دو نوع دشمن درونی و بیرونی داریم که ابعاد مختلف آن را باید مدنظر قرار داد.

 

درودی ابراز داشت: طبق بیان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، کلید اساسی مشکلات، امید و نگاه خوشبینانه به آینده است و نیاز اصلی جامعه نیز معنویت و اخلاق است.

 

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه وآموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول شش ساحت دارد اما باید بدانیم که ساحت اعتقادی،عبادی و اخلاقی مقدم بر سایر ساحت های شش گانه است .

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهیدان رجایی و باهنر و تبریک سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، اظهار داشت: امروز این افتخار را داریم که در محضر شما هادیان تعلیم و تربیت استان باشیم و از زحمات تمامی شما مربیان در مناطق و نواحی استان تقدیر و تشکر می‌کنم.

علی اسماعیلی افزود: مربیان تربیتی و پرورشی صاحب قدرت نفوذ در قلب ها هستند و با جذبه خود و تحت تاثیر قرار دادن دانش آموزان، نقش مهمی در تربیت کودکان و شکل گیری شخصیت آنها دارند.

 

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان خاطر نشان کرد: اهمیت و جایگاه مربی تربیتی بسیار متعالی است و نقش الگویی آنان در تربیت دانش آموزان غیر قابل انکار است و بایستی ارزش این جایگاه را بدانیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شالوده نظام تعلیم و تربیت ما، تعلیم و تربیت دینی است و یکی از رویکردهای اصلی ما نیز در اولویت قرار دادن مبانی دینی و شرعی خواهد بود.

 

در این مراسم از ابوالفضل نیکو خصال و خانم نگار چهل امیرانی از پیشکسوتان حوزه تربیتی و امور تربیتی استان تجلیل و از کتاب بحرالمعاجز، در خصوص کرامات و فضایل و معجزات ائمه معصومین علیه السلام که تالیف دانش آموز محمد سالار رضایی" است رونمایی شد.

 

همچنین در این برنامه از اپلیکیشن ترتیل و تحدیر بر قرآن کریم توسط قاری بین المللی یوسف قاسمی رونمایی شد.

کد خبر 1152985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha