درج قیمت تولیدکننده برروی کالا از پروژه‌های تحولی وزارت صنعت

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد گفت: یکی از پروژه های تحولی وزارت صنعت، معدن وتجارت پروژه درج قیمت تولیدکننده برروی کالاست که از تاریخ ۲۷/۹/۱۴۰۰شروع شده و به صورت مرحله ای در حال اجراست.

محمدرضا علمدار یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: تا به امروز شاهد اجرای موفق 4مرحله از این طرح که با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها، بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی، حذف واسطه‌های غیرضرور و کاهش قیمت تمام شده کالا برای اصناف، روزآمدسازی شیوه‌های نظارت در بازار، روان سازی نظام قیمت گذاری و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان می باشد بوده ایم.

علمدار یزدی افزود: در استان یزد تا به امروز  54 محصول از 36 واحد تولیدی شامل این طرح شده است که تا پایان سال تمامی کالاهای تولیدی در کشور ، که در استان یزد 1000کالای تولیدی را داریم نیز مشمول این طرح شده و شاهد درج قیمت تولیدکننده برروی آنها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کالا‌ها به دو نوع سرمایه‌ای و مصرفی تقسیم می‌شوند، گفت: هیچ کالای سرمایه‌ای (غیرمصرفی)  بالای ۲۰ درصد و هیچ کالای مصرفی نیز بالای ۳۰ درصد هزینه توزیع ندارد. یعنی یک کالای مصرفی از درب کارخانه که برچسب قیمت تولیدکننده می‌خورد تا زمانی که به دست مصرف کننده نهایی (خریدار) برسد بیش از ۳۰ درصد نمی‌تواند افزایش قیمت داشته باشد. به عبارت ساده‌تر حداکثر هزینه توزیع در زنجیره از درب کارخانه تا زمانی که کالای مصرفی به دست مصرف کننده نهایی (خریدار) برسد ۳۰ درصد است و این عدد برای کالاهای سرمایه ای (غیرمصرفی) حداکثر20 در صد است.

کد خبر 1153037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha