۲۴۴ نوعروس مددجوی ایلامی در نوبت تامین جهیزیه قرار دارند/ ۷۲۶ سرویس جهیزیه در  سال جاری توزیع شده است

طاهری با بیان اینکه در سال جاری حدود ۹۷۰ نفر از دختران ولی نعمت و تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان ازدواج کرده اند، گفت: در مجموع تا کنون ۷۲۶ سری جهیزیه برای نوعروسان مددجوی این نهاد در استان تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، صبح امروز(۱۱ اسفند) در آیین اهدای ۲۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) و هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: مجموعه کمیته امداد استان افتخار دارد که مجموعه کمیته امداد استان در حدود ۱۲۰  بخش در راستای ارائه خدمت به محرومان و خانواده های مددجو فعالیت می کند.

 

« رضا طاهری»  با اشاره به اینکه  یکی از اولویت ها  و برنامه های اصلی کمیته امداد توانمند سازی و خود کفایی خانواده های تحت حمایت است، ابراز کرد: در این راستا سه ماموریت اصلی از جمله ارائه خدمات در حوزه مسکن، ازدواج اسان و تامین جهیزیه  نوعروسان تحت حمایت و اشتغال مددجویان را در راستای توامندسازی عزیزان تحت حمایت در راس فعالیت های خود قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی با اعتباری ۲۲۴‌ میلیارد تومان با حمایت های استاندار و کارگروه اشتغال استان برای مددجویان محقق شده است، افزود: در سال جاری بالغ ۲ هزار خانوار از مددجوبان تحت حمایت استان از خدمات حوزه مسکن  شامل تعمیر، ساخت سرویس بهداشتی و احداث مسکن بهره مند شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه در سال جاری ۵۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان در حال اجرا است، ابراز کرد: ۳۰۰ واحد مسکونی از مجموع این واحدها، تکمیل  و تحویل مددجویان و خانواده های تحت پوشش شده است و ۲۳۰ واحد مسکونی نیز در همین هفته احسان و نیکوکاری با حضور مسئولان استانی و کشوری تحویل مددجویان عزیز خواهد شد.

 

طاهری با اشاره به اینکه یکی از خدمات مهم دیگر کمیته امداد فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، بهنگام و پایدار برای دختران تحت پوشش حمایت استان است، گفت: در این راستا، نهاد کمیته امداد اقدام به تامین و تهیه جهیزیه برای نوعروسان کرده است.

 

وی بیان کرد: در سال جاری حدود ۹۷۰ نفر از دختران ولی نعمت و تحت پوشش این نهاد در سطح استان ازدواج کرده و به خانه بخت رفته اند،  و تا کنون ۵۰۶سری جهیزیه در بین نوعروسان استان توزیع شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام افزود: امروز هم تعداد ۲۲۰ سری جهیزیه در بین نوعروسان به مناسبت عید مبعث رسول اکرم (ص) و هفته احسان و نیکوکاری توزیع می شود و  در مجموع تا کنون ۷۲۶ سری جهیزیه در بین نوعروسان استان توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این تعداد جهیزیه در سال جاری  ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: ۲۴۴زوج دیگر که در ماه های اخیر ازدواج کرده اند  که در نوبت تامین جهیزیه قرار دارند که تلاش می شود با همت همه مسئولان و‌ خیرین و نیکوکاران نیز  جهیزیه کامل برای این عزیزان نیز تامین شود.

 

 

 

 

 


 

کد خبر 1153058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha