استقلال و اقتدار در سایه اتکا به ملت ایجاد می شود/ استقلال و اقتدار عاریتی و قرض گرفتنی نیست

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه قدرت دفاعی و تضعیف آن به امید تعهد بی تضمین بیگانگان عواقب خسارت باری برای یک کشور دارد، گفت: استقلال و اقتدار در سایه اتکا به ملت ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم سی و یکمین دوره دانش آموختگی مدیریت دفاعی و هفتمین دوره عملیات مشترک و مرکب دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تبریک بعثت رسول گرامی اسلام و اعیاد شعبانیه گفت: حوادث این روزهای جهان به روشن ترین شکل ممکن نشان می دهد که عزت، اقتدار، استقلال و امنیت یک کشور و ملت در سایه اتکا به مردم خود و نه به بیگانگان تحقق می یابد.

 

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حوادث این روزها نشان داد که از دست دادن سلاح و قدرت دفاعی به امید حمایت بیگانگان چه عواقب خسارت باری برای یک کشور رقم می زند و امروز ما بیش از هر زمان دیگر به دوراندیشی پیامبرگونه امام خمینی (ره) درود می فرستیم که ارتش را به عنوان بازوی مستحکم دفاعی برای کشور حفظ کرد و در مقابل تمام دسیسه ها و توطئه های بیگانگان برای تضعیف ارتش ایستاد و برای تقویت توان دفاعی کشور سپاه و بسیج را ایجاد کرد که ما امروز به برکت این سازمان های مردمی واقف هستیم.

 

سرلشکر موسوی تصریح کرد: البته باید هوشیار باشیم که آن خط تضعیف نیروهای مسلح همچنان ادامه دارد و اتاق فکر دشمنان هر روز با دستاویز یک محتوا و شایعه جدید و تحریکی نو می آفریند تا شاید بتواند به این خط مقدم دفاع در کشور و این دو سازمان مردمی ضربه بزند.

 

وی گفت: البته تجربه این 43 سال و حوادث دیروز و امروز ملت ما را آبدیده و نسبت به توطئه ها آگاه کرده است و ملت ایران می دانند که تلاش های مذبوحانه دشمنان و منافقان برای تضعیف ارتش و سپاه چه اهداف شوم و خائنانه ای را دنبال می کند.

 

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: پنجره های نحس شبکه های ماهواره ای در خدشه دار کردن قوای نظامی ایران و اهداف نظام اسلامی به سرکردگی نظام مافیای سلطه اهداف آنها را دنبال می کنند تا به اقتدار کشور و استقلال این کشور سربلند ضربه بزنند.

 

وی خاطرنشان کرد: بر همه ما واجب است در مقابل مافیای رسانه ای دشمن بایستیم و بصیرت خود را در حرکت بی انحراف و پرشتاب به سمت اهداف گام دوم انقلاب در راه نورانی ای که رهبر انقلاب با تدبیری حکیمانه آن را نشان داده اند، حرکت کنیم که فرمودند اگر امروز یکی از دو سازمان ارتش و سپاه را نداشتیم، باید آن را ایجاد می کردیم و با این تدبیر بر حفظ و تقویت و رشد هرچه بیشتر هر دو سازمان تاکید کردند.

 

سرلشکر موسوی یادآور شد: حفظ و ارتقای توان و آمادگی نیروهای مسلح با تدابیر فرمانده معظم کل قوا و اقتدار ناشی از آن از دستاوردهای بی نظیر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی خاطرنشان کرد: استقلال و اقتدار عاریتی و قرض گرفتنی نیست و با اتکا به دیگران حاصل نمی شود.

 

وی گفت: عزت را نمی توان گدایی کرد. این اسلام عزیز و آموزه های امامین انقلاب است که به آموخت برای دستیابی به استقلال آقایی و عزت باید به خدای بزرگ توکل کنیم و به ملت خود اتکا داشته باشیم و از نیروهای مسلح قدرتمند و به روز برخوردار باشیم.

 

وی گفت: البته این تدبیر منحصر به عرصه نظامی نیست بلکه در سایر مولفه های قدرت اعم از عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، فناوری، علمی و ... راه موفقیت همین است. خداوند را به خاطر انقلاب اسلامی و نعمت ولایت و رهبری شاکر و سپاسگزاریم.

 

وی با اشاره به فارغ التحصیلان دانش آموختگان دانشگاه دافوس اظهار کرد: به شما برادران عزیز که امروز دانش آموخته دانشگاه فرماندهی و ستاد شده اید به دلیل اینکه از این به بعد در مسندهای مهم تر مدیریت نیروهای مسلح قرار می گیرید و در حرکت تمدنی انقلاب نقش برجسته ای پیدا می کنید، تبریک عرض می کنم و برای تمامی شما آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

 

وی گفت: به تمام برادران که از سایر کشورها در این دانشگاه حضور داشته اند نیز تبریک عرض می کنم و از فرمانده دانشگاه جنگ دافوس و همکاران عزیز در این دانشگاه به خاطر تمام تلاش ها تقدیر و تشکر دارم. همچنین از فرماندهی دانشگاه که در حفظ ارزش ها و امانت ها گرانقدر فرماندهان پیشین دانشگاه کوشا بوده اند و هر روز شاهد رشد تصاعدی و پیشرفت این دانشگاه هستیم نیز تقدیر می کنم.

کد خبر 1153068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha